SAS
Foto: SAS
Finans

Konsumentverket avslutar ärendet mot SAS 

SAS uppger att bolaget har återbetalat  99,92 procent av flygresenärerna som drabbats av inställda flyg mellan 1 mars 2020 och 25 januari 2021. Myndigheten väljer nu att avsluta ärendet mot flygbolaget.  

Publicerad 2021-03-25

Konsumentverket har begärt att SAS ska redogöra för hur många passagerare som har behövt vänta mer än sju dagar på att få sin återbetalning under de senaste tre månaderna.  

Vitesföreläggandet mot SAS gäller fortsatt året ut och Konsumentverket kommer att  bevaka återbetalningsläget genom de anmälningar och kontakter som sker till myndigheten.   Det framgår av ett pressmeddelande.

  –Att vi avslutar ärendet mot SAS innebär inte att vi släpper frågan. Samtliga passagerare som har rätt till återbetalning ska få den inom sju dagar. Vi följer kontinuerligt upp anmälningsläget och kontakter till Hallå konsument och konsumentvägledare. Om återbetalningstakten försämras  finns det inga hinder för att öppna ett nytt ärende mot SAS, säger Maja Lindstrand, jurist i en skriftlig kommentar.

Platsannonser

Här är finansbolagen och advokatbyråerna som har fått mest i coronastöd
118 miljoner fördelades i branschen. Läs kommentarerna från de som fick mest.

Logga in