Handelsbanken säkrar förstaplatsen i Kantar Prosperas årliga kundnöjdhetsmätning, Corporate Banking Real Estate 2022 Sweden.
Fastighetskunderna ger Handelsbanken toppbetyg

Mest läst i kategorin
Kunderna ger Handelsbanken högsta betyg bland annat när det kommer till personliga relationer, förståelse för kundens behov, proaktivitet, rådgivning inom hållbarhetsfrågor och snabba beslut. Det framgår av ett pressmeddelande.
–Nu ser vi resultatet av att vi under en längre tid målmedvetet satsat på att utveckla vårt erbjudande och relationer med våra fastighetskunder, säger Susanna Svartz, chef företagsmarknad Sverige i en skriftlig kommentar.
Handelsbanken och övriga aktörer har rankats utifrån ett antal kriterier som bland annat fokuserar på personliga kontakter, koordinering av erbjudande och specialister, specialistkompetens och kundanpassade lösningar. Resultatet visar att aktiv rådgivning inom hållbarhetsfrågor blir allt viktigare för kunderna.
–Vi kommer fortsätta att göra vårt yttersta för att vara relevanta, inte minst nu i en mer volatil marknad, säger Charlotte Wilson, Head of Debt Capital Markets Loan Origination i sin presskommentar.










