Reklam- och kommunikationsbyråer ökade förra året sina byråintäkter med 10,4 procent.
Rekordår för reklambranschen
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Det visar siffror från Sveriges Reklamförbund. I och med att intäkterna fortsatte att öka mer än antalet anställda så nådde byråintäkten per anställd, som är branschens produktivitetsmått, den högsta nivån hittills – 1.057.000 kronor. Intäktstillväxten var också högre än 2006 då den uppgick till 9,8 procent.
Pia Grahn Brikell, vd på Sveriges Reklamförbund, konstaterar i ett pressmeddelande att branschens intäkter växer betydligt mer än reklaminvesteringarna.
Undersökningen omfattade totalt 332 reklam- och kommunikationsbyråer.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS