Chanel är det mest eftertraktade märket.
Poppis lyx i Kina
Helene Rothstein
Uppdaterad: 28 okt. 2008Publicerad: 28 okt. 2008
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Nära hälften av Kinas turister köper lyxiga märkesvaror när de åker utomlands.
De flesta köper smink och parfym, därefter kommer kläder och accessoarer, läderprylar samt souvenirer.
Enligt tidningen Focus On Travel News köper tre fjärdedelar av de kinesiska turisterna lyxprylar utomlands för att de är billigare än i hemlandet.
Nästan 60 procent gör det även för att lyxvaran känns mer ”autentisk” utomlands.
Det klassiska franska märket Chanel står högst i kurs bland rika kinesiska konsumenter, därefter kommer LV, tätt följt av det italienska märket Valentino.
Nära tre av fem köper lyxiga märkesvaror när de åker till Europa och över hälften när de besöker USA.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Helene Rothstein
Helene Rothstein
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS