Finansman från New York pumpar in över 8 miljoner kronor i ett socialt nätverk för miljonärer.
Nytt Facebook för miljonärer

Mest läst i kategorin
Till vardags driver Frank DeRose, 46, riskkapitalbolaget Ferrata Capital som han grundade i fjol. Hans karriär startade på Goldman Sachs där han gjorde sig en rejäl förmögenhet. Sedan dess har denna veteran över 20 års erfarenhet hos bolag som JPMorgan/Chase och Swiss Re.
Nu satsar Frank DeRose på att skapa Total Prestige. Det är en Facebook-liknande community på nätet, enbart för inbjudna miljonärer. DeRose berättar om strategin i New York Post. Fokus kommer att ligga på att underlätta för användare i samma bransch att göra affärer.
Det globala nätverket har redan existerat i blygsammare form i 15 år och DeRose säger till tidningen att han hoppade på Total Prestige för att han med relativt lite kapital fick tillgång till över 50.000 välbeställda medlemmar i dess databas.
Med den basen och DeRoses omfattande kontakter på Wall Street är planen att pumpa upp sajten för en större och ännu mer lukrativ krets användare.
Sajten lanserades på allvar i slutet av september. Sedan dess har 650 nya medlemmar accepterats. Bland dem finner vi europeiska kungligheter som vill nå ut med sitt välgörenhetsarbete, affärsmän från Saudiarabien på jakt efter dealar kring grön energi – och allt från modellagentursmoguler till kapitalfondchefer.
Besökaren möts av dämpad klassisk musik. Efter att ha välkomnats av grundaren kan man gå vidare till att läsa nyheter och se videor från CNN, Golf Digest och Askmen eller kolla in Forbes Lifestyle. I lounge kan den som så önskar chatta med andra medlemmar via röst eller video.
Medlemmar kan köpa och sälja varor, till exempel en lyxbil som man trättnat på. Det går bra att lägga upp foton och videor från senaste golfrundan eller semestervistelsen. Länger in finns också en avdelning för spel. Sajten utlovar att den inom en snar framtid kan erbjuda medlemmarna att ge bort presenter, som virtuella glas champagne eller cappucinos.
DeRose väntas bli utnämnd till vd för bolaget. Den tidigare fotomodellen Rose Marie Perez, som drivit projektet sedan dess ursprungliga start, blir kvar ombord företaget.
Bland Total Prestiges framtidsplaner finns att öppna lokalkotor i viktiga städer runt världen, en lyxig medlemstidning och påkostade galakvällar.
I en kommentar till New York Post säger Joe Robinson, vd för konkurrenten A Small World:
– Om Total Prestige kan bygga sin community inte bara på rikedom utan på en välbehövd livstills-nisch så kan de ha en vinnare i sina händer. Verklig förändring sker i oroliga omgivningar. Den här ekonomin kan vara den katalysator som slutligen förflyttar en signifikant volym av mediereklam från print-magasin-annonser till online.