Min gamla kära tidning Veckans affärer har länge kämpat en ojämn kamp för att förbli relevant i det allt snabbare nyhetstempot.
Konsten att döda en produkt

Mest läst i kategorin
Men frågan är om inte chefredaktören Pontus Schultz på egen hand satte sista spiken i kistan härom veckan med ett redan klassiskt omslag.
Mitt under den största börskraschen sedan 1929 hade redaktören den goda smaken och oerhörde fingerspitzgefühlen att på omslaget skriva:
”Vägra Deppa!
Nej, världen går inte under.
Tvärtom ser det betydligt ljusare ut än någonsin förr. ”
När de hårt arbetande kollegorna på likaledes hårt trängda Affärsvälrden behöver muntra upp sig, så ställer de sig numera upp och ropar över redaktionsgolvet:
– Vägra deppa!
Schultz väckte för övrigt uppseende på tidningens eget arrangemang, Stora Börsdagen, härförleden, som gick av stapeln på Kungliga Tennishallen Stockholm.
Samtidigt som New York-börsen öppnade med att rasa med nio procent och fyra hundra svarta kostymer på VA-seminariet satt och sket på sig, så hade Schultz den goda smaken att obekymrat skrocka sig igenom utfrågningen Scanias Leif Östling.
”Man slutar aldrig att förvånas”, som en god vän brukar säga.