Realtid

Filippa K dissar modeveckan

Sara Johansson
Uppdaterad: 12 jan. 2009Publicerad: 12 jan. 2009

Filippa K är inte ensamma att nobba "Fashion week by Berns". En tredjedel av modebolagen har tackat nej.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

– Vi är inte missnöjda egentligen men vi behöver en mer internationell arena. Den dag arrangemanget visar på fler besök från internationell modepress kommer vi kanske tillbaka, säger Eva Bodin, marknadschef på Filippa K till DI.

Trots att det bara är två veckor kvar tills modeveckan på nattklubben Berns i Stockholm ska börja är inte schemat klart ännu där ett tiotal bolag saknas, enligt DI.

– Vi har inte bestämt ännu om vi ska vara med, säger Karin Söderlind, en av modehuset Dagmars grundare till DI.

Hon berättar att det är svårt att få sponsring i år, vilket gör att de mindre modebolagen får det väldigt svårt.

Fler bolag vittnar om att även kostnaden stigit från förra året, vilket är orsaken till att de inte ställer upp.

Även det kända modebolaget Björn Borg nobbar modeveckan.

De aktörer som fortfarande är intresserade av modeveckan är Tiger, Cheap Monday och Acne.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Sara Johansson
Sara Johansson
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]