I början av provturen gasade Lamborghinis pressvisningsförare Moreno Conti upp provbilen i 150-160 kilometer i timmen när tillfälle gavs.
Crescendo

Men på hemresan från klostret tillbaka till Lamborghini-fabriken blev han mer och mer aggressiv i sin körning, och mumlade något om lunch.
Av någon anledning var det nästan ingen trafik på de italienska småvägarna som Conti lyckats hitta. Ändå var de väl asfalterade och jämna och fina även om de var ganska smala och det fanns byggnader precis intill vägen.
Det som hände var då att han helt enkelt stundtals maxade bilen. Det var plattan i mattan och blev som en vild berg- och dalbanefärd.
På de små raksträckorna kom bilen upp i 200, och accelerationen var våldsam.
– Vi är framme om fem minuter, sa han fast det tydligen mätt i sträcka var rätt långt kvar.
Bilen har sex växlar utan koppling som man växlar med ”paddlar” bakom ratten. Särskilt vid växlingen mellan ettan och tvåan var varvtalet så högt då Conti pressade på, att tvåan verkligen smällde i med ett rejält dunk som kändes i hela bilen.
Det verkade nästan som att det inte var riktigt menat så, det vill säga att kopplingen hade behövt tryckas ned mer.
I och med att det inte är någon kopplingspedal så var det ju inte Conti som gjorde något fel i växlingen, utan det kan vara något som Lamborghini måste justera i automatlådan.
Vid återkomsten till Lamborghini-fabriken vid halvtvå-tiden på onsdagen efter 1,5 timmes provtur, var det således en något yr Realtid.se-reporter som steg ur bilen.
Lamborghinin är så låg också, så därför var det förknippat med viss svårighet att ställa sig på benen igen.