Entreprenören och baddräktskungen Panos Papadopoulos vill in på börsen med sitt bolag Panos Emporio innan årets slut.
Bikini till börsen
Mest läst i kategorin
– Vi har varit lönsamma länge, nu måste vi ta det stora steget framåt, säger Panos Papadopoulos till Göteborgs-Posten.
Pano Emporio har haft verksamhet sedan 20 år i Mölndal med design och produktion av badkläder, konfektion och accessoarer.
Badmodet säljs nu över hela världen.
– Under en längre period har mina rådgivare och min närmsta krets undrat varför jag inte gått vidare. Jag har alltid sagt nej för det har inte känts rätt. Men på senare år har tanken mognat fram och jag har känt mig inspirerad, säger Panos Papadopoulos.
Hans plan är att börsintroducera koncernen Panos Emporio på OMX First North senast i slutet av det här året. Tillskottet på kapital ska användas till tillväxt på redan befintliga marknader, men också på nya marknader som Centraleuropa.
Under fjolåret omsatte företaget 49 miljoner kronor. Genom börsintroduktionen vill företaget också bredda sin verksamhet genom att addera olika varugrupper.
Panos Papadopoulos säger till Göteborgs-Posten att den nya styrelsen kommer att vara tillsatt inom en månad.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.