Ut med gamla trogna Bond-repliker - in med mer produktplacering.
Ännu mer produktplacering i Bondfilm

Så sammanfattar The Independent arbetet med den nya Bond-filmen ”Quantum of solace”.
Teamet bakom filmen har redan avslöjat att de strukit Bond-repliker som ”Skakad, inte rörd” och ”Mitt namn är Bond, James Bond”, men traditionen av att låta James Bond vara en av de hårdast reklamsponsrade actionhjältarna fortsätter. ”Quantum of solace” sägs vara den Bond-film som spräcker det tidigare rekordet vad gäller produktplacering.
Den uppmärksamme kommer inte att ha några problem med att upptäcka smyglanseringen av produkter från exempelvis Aston Martin, Heineken, Coca-Cola, Smirnoff, Ford och flygbolaget Ocean Sky. Det sistnämnda lånade ut ett av sina flygplan till filmbolaget – och förekommer som gentjänst åtta gånger i filmen.
– James Bonds varumärke är unikt. Det är känt världen över men är samtidigt helt okontroversiellt: alla gillar det, säger Ocean Skys ägare Kurosh Tehranchian till The Independent.

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet






