Realtid

Ännu mer produktplacering i Bondfilm

administrator
administrator
Uppdaterad: 29 sep. 2008Publicerad: 29 sep. 2008

Ut med gamla trogna Bond-repliker - in med mer produktplacering.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Makro

Gruvdriftens vinster blir framtidens problem

18 nov. 2025

Så sammanfattar The Independent arbetet med den nya Bond-filmen ”Quantum of solace”.

Teamet bakom filmen har redan avslöjat att de strukit Bond-repliker som ”Skakad, inte rörd” och ”Mitt namn är Bond, James Bond”, men traditionen av att låta James Bond vara en av de hårdast reklamsponsrade actionhjältarna fortsätter. ”Quantum of solace” sägs vara den Bond-film som spräcker det tidigare rekordet vad gäller produktplacering.

Den uppmärksamme kommer inte att ha några problem med att upptäcka smyglanseringen av produkter från exempelvis Aston Martin, Heineken, Coca-Cola, Smirnoff, Ford och flygbolaget Ocean Sky. Det sistnämnda lånade ut ett av sina flygplan till filmbolaget – och förekommer som gentjänst åtta gånger i filmen.

– James Bonds varumärke är unikt. Det är känt världen över men är samtidigt helt okontroversiellt: alla gillar det, säger Ocean Skys ägare Kurosh Tehranchian till The Independent.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
BLACK WEEKS Spara upp till 54% på Verisure hemlarm

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet

Räkna ut ditt pris!
ANNONS
ANNONS