Annonsvolymerna föll med elva procent i december jämfört med samma månad ett år tidigare
Annonsvolymerna vände ned
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Det hävdar de förmedlade volymerna hos medlemmarna i Sveriges Mediebyråer. Fram till december låg medieinvesteringarna på plus, men i december kom vändningen.
Såväl dagspress, kvällspress som radio och tv hade lägre annonsvolymer i december. Sämst utveckling hade dagspressen i storstäderna, minus 22 procent.
Däremot steg annonsvolymerna för utomhusreklam med 18 procent. Andra medier som ökade annonsvolymen var bio och internet, upp sju procent vardera, enligt Mediebyråbarometern.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS