Annons

Annons

Antalet klagomål mot Klarna fördubblades

Antalet klagomål mot Klarna har fördubblats under perioden januari till juli under 2019.

Under årets första sju månader fick Konsumentverket, Finansinspektionen, Allmänna reklamationsnämnden och Datainspektionen motta 390 klagomål.

Enligt DI Digital är det dubbelt så många klagomål jämfört med motsvarande period förra året, då låg antalet på 197.

Ett vanligt klagomål från kunderna är att de upplever att de inte har fått någon faktura. Hos Datainspektionen ökade klagomålen med 169 procent under perioden januari till juli.

Annons

Annons

Klarna själva uppger att antalet klagomål ligger lägre under 2019 än under 2018, som helhet. Att antalet klagomål i Sverige har fördubblats vill Klarna inte kommentera eftersom man inte vill särredovisa varje land av ”finansiella skäl”.

– Det kan hända att vi får färre klagomål på köp, trots att antalet klagomål ökar, säger Klarnas presschef Magnus Törnblom till Dagens Industri.

 

Läs allt om:

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons