Annons: Innehåll från ANTON ALICE

Väskor som bärs av styrelseproffs och tv-profiler

Om du sett senaste säsongen av Solsidan har du också sett Mickan bära en väska från det nya svenska väskmärket ANTON ALICE. Det lilla företaget har redan hunnit få profilstarka bärare i näringslivets toppskikt, Guldbaggenominerade skådespelare och influencers.

Resan för ANTON ALICE började när grundaren Katharina Döberl bestämde sig för att gå en kurs i lädersömnad via Folkuniversitetet. På kursen sydde hon en datorväska, en Tote Bag och började använda den till jobbet. Genast började även okända personer ge uppskattande kommentarer. Här föddes idén att göra något av produkten.

– För mig tog det 50 timmar att sy min första väska själv, så jag behövde hitta någon som kunde skala upp produktionen och samtidigt producera hög kvalitet. Ett viktigt kriterium var också också att produktionen skulle ske på ett hållbart sätt, både miljömässigt och socialt, säger Katharina Döberl.

> Hitta din ANTON ALICE-väska i Realtids shop till rabatterat pris  

Katharina Döberl har en bakgrund inom produkt- och affärsutveckling samt marknadskommunikation. Genom åren har hon utvecklat och drivit olika företags produkter inom telekom och media.  

– Det har alltid varit att utveckla affärer på uppdrag av någon annan. En del av glädjen i att driva ANTON ALICE är att jag gör det för mig själv, säger Katharina Döberl. 

Katharina Döberl, grundare av ANTON ALICE

Namnet ANTON ALICE har hon tagit efter sina barns andranamn och det finns ytterligare en tanke utöver den personliga kopplingen bakom namnvalet.  

– Jag ville redan från börja markera att man inte behöver stoppa in väskor i fack efter manligt och kvinnligt. ANTON ALICE är ett unisex-varumärke, säger Katharina Döberl.  

> Köp väskor från ANTON ALICE i Realtids shop till rabatterat pris  

Katharina Döberl beskriver sina väskor som kvalitetsväskor som har ett minimalistiskt designuttryck men samtidigt har en personlighet. Väskorna designas av henne själv och tillverkas sedan i Italien. Katharina Döberl har valt att arbeta med mindre och ofta familjeägda leverantörer, både vad gäller väsktillverkningen och förpackningar för produkterna. Även materialvalet har varit viktigt för henne och då ur ett kvalitetsperspektiv.  

– På en av väskorna har jag en egenutvecklad metallänk som producerats av ett företag som också har Maserati som kund och på så vis kan jag säkerställa att företaget utvecklar produkter som håller länge. Den grå legeringen görs av ett företag som också anlitas av Dior och Gucci, säger Katharina Döberl och fortsätter:  

– Jag vill att produkten ska hålla länge, både utifrån designuttryck men också att väskan i sig kan användas ofta och länge. Den ska vara praktisk i vardagen, min totebag kan till exempel stå upprätt även med en laptop i, men också en accessoar som är kul att bära med sig. Jag vill att man ska vara nöjd och glad med sin ANTON ALICE-väska.  

> Just nu 10 procents rabatt på väskor från Anton Alice i Realtids shop   

Du är också med och sponsrar Realtids och Klara K:s event  “Hon äger” på Operaterassen 10 maj 2022, där kvinnliga entreprenörer hyllas. Varför valde du att gå in som sponsor? 

– Svaret är enkelt. Jag tycker att det finns för få kvinnliga förebilder inom entreprenörskap och bolagsägande som syns i medierna. Jag tror att jag själv hade börjat min entreprenörsresa mycket tidigare i mitt liv om det hade funnits förebilder som kunde visa vägen. Vi behöver alla inspiration och när kvinnor inom näringslivet har synts har det hittills varit mest fokus på karriärmöjligheter, vilket också är viktigt, men med det här eventet lyfts det ytterligare en nivå till ägarskapet vilket är en viktig fråga om man vill ha ett modernt näringsliv, säger Katharina Döberl.  

> Passa på! 10 procents rabatt på väskor från ANTON ALICE i Realtids shop 

 

 

Annons