Finans Nyhet

Trustly får ny marknadschef

Publicerad
Uppdaterad

Det är Louise Nylén, vice vd  från LeoVegas, som ska styra upp fintech-bolagets marknadsavdelning. 

Miriam Istner-Byman

Positionen som CMO är nyetablerad och innebär ett helhetsansvar för alla varumärkes- och marknadsaktiviteter. I rollen som CMO kommer Louise Nylén att rapportera till vd, ingå i ledningsgruppen och spela en viktig roll i att driva Trustlys tillväxt i resan mot att bli nästa generations globala nätverk för betalningar.

Louise har 20 års erfarenhet från internationella företag. Hon började sin karriär hos Bain & Company och kommer senast från en roll som vice vd och marknadschef (Chief Marketing Officer) på LeoVegas Mobile Gaming Group. Louise är även styrelseledamot i Nelly.com, en ledande aktör inom mode på nätet och en del av NasdaqOMX-listade Qliro Group.

– Jag är väldigt glad att kunna hälsa Louise välkommen till Trustly. Hennes expertis inom marknadsföring, erfarenhet av att framgångsrikt driva tillväxt på flera marknader och beprövade ledaregenskaper gör henne till ett värdefullt tillskott till teamet när vi fortsätter resan med att bygga ett ledande globalt betalningsföretag, säger Oscar Berglund, vd på Trustly, i ett pressmeddelande.

Annons

– Betalningsbranschen går igenom en intensiv period med stora strukturella förändringar och där har leverantörer som Trustly en mycket intressant framtid. Trustly har en unik produkt, en högkvalitativ tjänst och ett unikt försprång på marknaden – viktiga framgångsfaktorer som gjorde det väldigt intressant för mig att vara med och bygga ett starkt varumärke som attraherar både företag och konsumenter. Jag ser fram emot att ta tillvara de möjligheter som ligger framför oss och bidra med mina erfarenheter av marknadsföring och e-handel när Trustly tar sig an nya marknader och länder, säger Louise Nylén i pressmeddelandet.

 

Annons