Annons

Annons

Trustly får ny marknadschef

Det är Louise Nylén, vice vd  från LeoVegas, som ska styra upp fintech-bolagets marknadsavdelning. 

Positionen som CMO är nyetablerad och innebär ett helhetsansvar för alla varumärkes- och marknadsaktiviteter. I rollen som CMO kommer Louise Nylén att rapportera till vd, ingå i ledningsgruppen och spela en viktig roll i att driva Trustlys tillväxt i resan mot att bli nästa generations globala nätverk för betalningar.

Louise har 20 års erfarenhet från internationella företag. Hon började sin karriär hos Bain & Company och kommer senast från en roll som vice vd och marknadschef (Chief Marketing Officer) på LeoVegas Mobile Gaming Group. Louise är även styrelseledamot i Nelly.com, en ledande aktör inom mode på nätet och en del av NasdaqOMX-listade Qliro Group.

– Jag är väldigt glad att kunna hälsa Louise välkommen till Trustly. Hennes expertis inom marknadsföring, erfarenhet av att framgångsrikt driva tillväxt på flera marknader och beprövade ledaregenskaper gör henne till ett värdefullt tillskott till teamet när vi fortsätter resan med att bygga ett ledande globalt betalningsföretag, säger Oscar Berglund, vd på Trustly, i ett pressmeddelande.

Annons

Annons

– Betalningsbranschen går igenom en intensiv period med stora strukturella förändringar och där har leverantörer som Trustly en mycket intressant framtid. Trustly har en unik produkt, en högkvalitativ tjänst och ett unikt försprång på marknaden – viktiga framgångsfaktorer som gjorde det väldigt intressant för mig att vara med och bygga ett starkt varumärke som attraherar både företag och konsumenter. Jag ser fram emot att ta tillvara de möjligheter som ligger framför oss och bidra med mina erfarenheter av marknadsföring och e-handel när Trustly tar sig an nya marknader och länder, säger Louise Nylén i pressmeddelandet.

 

Läs allt om:

Annons

Annons

Annons

Annons

Bildspel Finansdagen – Fullsatt Grand Hôtel om hållbar finans

Göran Persson, styrelseordförande Swedbank. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
”Den ekonomiska hållbarheten hänger ihop med den sociala och miljömässiga hållbarheten”, sa Göran Persson från scen, som i vanlig ordning talade fritt utan manus. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Finansdagen – mingel. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Marie Baumgarts, hållbarhetschef SEB. Stefan Sigemo/PWC.
SEB:s hållbarhetschef Marie Baumgarts varnar i sin dragning för att finansbranschen inte till fullo har ”prisat in” klimatets framtida utmaningar och kostnader. Av den anledningen kan finansbranschen ha en mycket stor klimatskuld, som långt ifrån alla i finansbranschen förstår eller tar hänsyn till. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Spontana möten under Finansdagen. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Spontana möten under Finansdagen. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Angelica Berg, hållbarhetschef, PWC. Stefan Sigemo/PWC.
PWC:s hållbarhetschef Angelica Berg konstaterar från scen att hållbarhet tidigare har setts som en kostnad och motpol till lönsamhet, vilket inte alls stämmer idag.
Mer mingel på Finansdagen. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Mer mingel på Finansdagen. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
På den amerikanska marknaden är AI en självklar del av beslutsstödet. I Sverige däremot är det bara 40 procent av storbankerna som implementerar AI just nu. Siffran är låg och tempot måste upp, anser Maria Mähl, Nordenchef på specialistföretaget Arabesque
På den amerikanska marknaden är AI en självklar del av beslutsstödet. I Sverige däremot är det bara 40 procent av storbankerna som implementerar AI just nu. Siffran är låg och tempot måste upp, anser Maria Mähl, Nordenchef på specialistföretaget Arabesque. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
En gång i tiden var hållbarhet en kostnad, sedan blev det compliance, men nu ska hållbarhet skapa värde. Det passar Alecta bra, berättade Alectas vd Magnus Billing från scenen och fortsatte: ”Nyckeln till hållbara investeringar är långsiktighet och transp
En gång i tiden var hållbarhet en kostnad, sedan blev det compliance, men nu ska hållbarhet skapa värde. Det passar Alecta bra, berättade Alectas vd Magnus Billing från scenen och fortsatte: ”Nyckeln till hållbara investeringar är långsiktighet och transparens. Och givet hur vårt kassaflöde ser ut – i ett företag där den sista pensionsutbetalningen nu är planerad till 2080-talet – blir det ingen konflikt i att maximera avkastningen och samtidigt vara hållbara.” Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Finansdagen anordnades i år för 17:e gången. Arrangör: PWC. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Finansdagen anordnades i år för 17:e gången. Arrangör: PWC. Foto: Stefan Sigemo/PWC.
Finansinspektionens generaldirektör Erik Thedéen konstaterade att marknadsekonomin – trots 100 år av ökat välstånd - misslyckats i just hållbarhetsarbetet. ”På så sätt kan man säga att marknadsekonomin är en bra tjänare men dålig herre, som inte förmått h
Finansinspektionens generaldirektör Erik Thedéen konstaterade att marknadsekonomin – trots 100 år av ökat välstånd - misslyckats i just hållbarhetsarbetet. ”På så sätt kan man säga att marknadsekonomin är en bra tjänare men dålig herre, som inte förmått hantera utmaningar med koppling till hållbarhet. I företagens arbete är tidshorisonten typiskt sett för kort, medvetenheten om de negativa effekterna för dålig och informationsunderläget för stort.” Foto: Stefan Sigemo/PWC.

Annons