Ytrade Group rekryterar ny varumärkeschef

Fashiontech-bolaget Ytrade Group, även känt som Yaytrade, har rekryterat Gustaf Törling som ny varumärkeschef. Det framgår av ett pressmeddelande.

Törling, som tillträder sin nya roll nu i januari, har tidigare haft uppdrag som bland annat VP of Global Creative på skönhetsföretaget Estée Lauder. Därutöver har han arbetat på Selekt där han jobbade för prestigefyllda varumärken såsom Gucci, Tom Ford och Levi’s.

”Vi är mycket stolta över att välkomna Gustaf till vårt team. Att vi lyckas attrahera en person med Gustafs imponerande bakgrund inom den internationella modeindustrin talar för att Yaytrade har en spännande affärsmodell och framtidsutsikter, även som kommande Fashion Tech/eCom-grupp. Vi har haft ett år med fullt fokus på tillväxt samt att stärka och strukturera om i teamet för att börja skala upp verksamheten framgent. 2022 kommer att bli ett mycket spännande och händelserikt år för oss”, säger David Knape, vd Ytrade Group.

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire

Annons