Mag Interactive ökar omsättning och vänder till vinst under första kvartalet

Publicerad

Mobilspelsutvecklaren Mag Interactive redovisar ökande omsättning under första kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseresultatet visade en vändning till vinst.

Omsättningen steg 11,1 procent till 70 miljoner kronor (63).

Ebitda-resultat blev 17,1 miljoner kronor (9,3), med en ebitda-marginal på 24,4 procent (14,8).

Rörelseresultatet blev 4,0 miljoner kronor (-2,2), med en rörelsemarginal på 5,7 procent.

Resultatet efter skatt blev 3,7 miljoner kronor (-0,2).

Resultat per aktie hamnade på 0,14 kronor (-0,01).

Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 11,2 miljoner kronor (4,6).

Dagligt och månatligt antal spelare (DAU och MAU) var 1,53 miljoner respektive 5,05 miljoner under kvartalet, en minskning med 20 procent respektive 18 procent jämfört med samma period i fjol.

Genomsnittlig intjäning per dagligt aktiv användare (ARPDAU) var för perioden 5,67 cent (4,11), en ökning med 38 procent jämfört med samma period föregående år.

”Grunden för vår tillväxt är en portfölj av evergreen-spel med en lojal spelarbas som vi fortsätter att engagera med nya events, som presterar allt bättre vad gäller monetisering”, kommenterar vd Daniel Hasselberg och kungör att Nya Quizkampen fått ett rejält lyft vad gäller ARPDAU. I Q2 lanserade bolaget en tredje version av Solo i Nya Quizkampen.

Mag Interactive, MkrQ1-2021/2022Q1-2020/2021FörändringNettoomsättning706311,1%EBITDA17,19,383,9%EBITDA-marginal24,4%14,8%Rörelseresultat4,0-2,2Rörelsemarginal5,7%Nettoresultat3,7-0,2Resultat per aktie, kronor0,14-0,01Kassaflöde från löpande verksamhet11,24,6143,5%

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire

Annons