Attana erhåller femårigt service- och supportkontrakt från amerikanskt hälsoinstitut

Attana har ingått ett femårigt service- och supportkontrakt med ett ledande amerikanskt hälsoinstitut. Det framgår av ett pressmeddelande.

Beställningen är ett resultat av den strategiska affärsplan som Attana lanserade innan covid-19-utbrottet, men som har varit pausad under pandemin. Ordern avser ett femårigt ”Guld”-service – och supportavtal, vilket inkluderar både teknisk support och underhåll samt applikations- och analysstöd. Attana har nu tagit två amerikanska order i år. Inget ordervärde anges. Affären påverkar kassaflödet och resultat löpande, heter det i pressmeddelandet.

”Denna order bekräftar Attanas unika erbjudande i att tillhandahålla viktig information. Det möjliggörs av våra tidigare kunders framgångsrika ’track record’ i kliniska studier såväl som vår förmåga att möta just denna kunds behov. Ordern visar efterfrågan på vår teknologi och förmågan att karakterisera interaktioner med celler och vävnader samt i blod, serum och plasma”, uppger Attanas försäljningschef Thomas Ljungberg.

newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

Annons