Maria Pellborn, Realtids vd och Camilla Jonsson, chefredaktör.
Maria Pellborn, Realtids vd (överst) och Camilla Jonsson, chefredaktör.
Finans

Realtid på rekordnivåer

Realtid går från klarhet till klarhet och noterar nu all time high när det gäller trafik.

Uppdaterad 2021-03-30
Publicerad 2021-03-30

2021 har inletts i ett rasande utvecklingstempo. I mitten av februari tillträdde Maria Pellborn som ny vd och ett par veckor senare var det premiär för vår ESG-podd tillsammans med Joakim Båge. 

I mars presenterade vi våra profilerade gästkrönikörer och kort därefter fick vi också vårt välrenommerade advisory board på plats.

I mars har vi också kunnat bjuda in till vårt utbildningsnätverk tillsammans med Ideon Open.

Parallellt med allt detta har vi levererat finfin journalistik i form av granskningar, nyheter och krönikor.

Allt eftersom har allt fler hittat till Realtid och nu i veckan trendar statistiken på 111 000 unika besökare. Detta efter att i princip hela hösten legat stabilt på 75 000 UB.

- Det är en milstolpe att komma upp på de här nivåerna. Vi har en väldigt liten redaktion, så det är fantastiskt att vi kan ha den här utvecklingen, säger Camilla Jonsson, Realtids chefredaktör.

Maria Pellborn är efter sex veckor på vd-stolen imponerad av vad som åstadkommits med så knappa resurser.

- Det är så kul att jobba med ett så hängivet team. Vi har hunnit med mycket på kort tid. Och extra kul är det att vi har så mycket annat kul på gång också inom en snar framtid.

Vad är målsättningen?
- Att Realtid ska fortsätta leverera den mest relevanta journalistiken för branschen, men också att Realtid ska bli en hållbar affär för första gången.

Platsannonser

Logga in