Finans Nyhet

PWC lanserar Experience Center

Taggar i artikeln

PwC
Petra Stenqvist blir Chief Experience Officer på Experience Center, PWC
Publicerad
Uppdaterad

I januari lanserar PWC sitt ”Experience Center”. ”Syftet är att skapa en miljö som är optimerad för att man snabbt ska kunna gå från tanke till handling” säger Petra Stenqvist, Chief Experience Officer, till Realtid. 

Miriam Istner-Byman

Förhoppningen är att centret, som bland annat är ett resultat av förvärvet av varumärkesbyrån Pond, ska förena det bästa från PWC:s och Pond:s värld – kreativitet förenas med traditionell konsultverksamhet.

Petra Stenqvist blir Chief Experience Officer på Experience Center och hon kommenterar:

Kan du berätta om ert Experience Center? 

Annons

– Experience center är en plats där vi kommer samarbeta på nya sätt. Det finns ett tech labb och en fysisk verkstad så att vi snabbt ska kunna skapa prototyper som vidare utvecklas till skarpa lösningar. Och vi kommer fokusera på insikter från såväl data som från kvalitativa tekniker.

Vad är syftet med ert Experience Center?

– Syftet är att skapa en miljö som är optimerad för att man snabbt ska kunna gå från tanke till handling. En miljö där flera olika perspektiv, kompetenser och erfarenheter möts: Experience, Tech och Business. Dessutom inbjuder Experience center till att experimentera och testa.

Annons

Vilket samband finns mellan förvärvet av Pond och ert Experience Center?

– Experience Center är en del i PWC’s globala satsning och i början av 2017 förvärvades Pond av PWC.

Vilken är målgruppen för verksamheten?

Annons

– Alla aktörer som har ett behov av att utveckla sitt erbjudande, sitt varumärke eller sina produkter och tjänster.

Annons