Finans Nyhet

PWC förvärvar innovationsbyrå

Taggar i artikeln

PwC
Publicerad
Uppdaterad

PWC har förvärvat Pond Innovation, en byrå inom varumärkesstrategi, strategisk innovation och digitala tjänster.

Miriam Istner-Byman

Nästan alla företag och organisationer påverkas idag av ett omfattande förändringstryck. Nya aktörer utmanar hela branscher och behovet av att ständigt ligga i framkant är avgörande för att överleva och utvecklas. 67 procent av ledande befattningshavare menar att innovation är den viktigaste drivkraften för organisk tillväxt för alla företag oavsett sektor eller geografi.

– Vi ser en kraftig ökning i efterfrågan hos våra kunder efter affärslösningar ur nya perspektiv för att möta och leda utvecklingen i den snabbt föränderliga värld vi lever i. I och med förvärvet av Pond utökar vi kraftigt vår kapacitet att hjälpa våra kunder att möta framtiden, säger Peter Nyllinge, vd PWC Sverige, i ett pressmeddelande.

PWC:s erfarenhet av att hjälpa företag världen över med rådgivningstjänster i kombination med Ponds spetskompetens inom varumärkesstrategi, innovation och digital tjänsteutveckling positionerar oss att stödja såväl befintliga som blivande kunder med att utveckla innovativa, upplevelseskapande tjänster och produkter.

Annons

– Idag hjälper vi våra kunder att definiera tydliga kundlöften och omsätta dessa till fantastiska upplevelser och innovationer i den digitala och fysiska världen. Tillsammans med PWC blir vårt erbjudande ännu vassare och vi stärker förmågan att skapa och genomföra transformativa upplevelser med våra kunder, kommenterar Dan Josefsberg, vd Pond, i pressmeddelandet.

PWC lanserar även PWC Experience Center.

– Experience Center blir en fysisk arena för innovation där vi tillsammans med våra kunder i en kreativ och inspirerande miljö skapar nya affärsmodeller, unika kundupplevelser och sätt att jobba smartare i den digitala eran, förklarar Fredrik Lindblad, Digital Transformation Leader, PWC, i pressmeddelandet.
 

Annons

Annons