Annons: Innehåll från SPOTLIGHT

PRFKT Rights – med siktet inställt på notering

Det är vanligt att tillväxtbolag är i behov av kapital någon gång under sin tillväxtresa. Förhållanden på kapitalmarknaderna gör att det ibland kan vara fel tidpunkt, svårt att få in kapital eller svårt att nå ut med sin kommunikation. 

Det går att förbereda sig så att man är redo att trycka på knappen när fönstret öppnas. Ett sätt är att gå med i Spotlight Go Public. Vi har träffat Sanji Tandan, styrelseledamot och Chief Strategy Officer på PRFKT Rights för att prata om varför de valde att gå med.

PRFKT Rights på Go Public

PRFKT Rights var ett av de första bolagen som gick med i Spotlight Go Public. PRFKT grundades 2017 med missionen att upptäcka och marknadsföra artister och få ut deras musik lokalt såväl som internationellt. De erbjuder en plattform där de marknadsför artister och kombinerar publicering, artistförmedling och inspelning. 

Vi frågade Sanji om hans tankar om Go Public och deras framtida notering:

  • Målet är att bli noterade

”Vi vill göra våra aktier tillgängliga för allmänheten och på så sätt göra det möjligt för våra supportrar att bli aktieägare. Det skapar ambassadörer som hjälper till att sprida ordet om vår vision som ett bolag inom underhållningsindustrin.”

PRFKT vill ta in kapital för att växa sin verksamhet. Deras första mål med noteringen är att börja producera musikkataloger för att säkra återkommande inkomstströmmar. Det ger en kontinuerlig tillväxt – och gör målet att hjälpa begåvade artister möjligt. De vill också stärka sin organisation genom att rekrytera duktiga människor från branschen.

Go Public Academy

PRFKTs största anledning till att gå med i programmet var den smarta mixen av användbart innehåll i Go Public Academy – särskilt för ett bolag som inte har erfarenhet av noteringsprocesser och de regler som ett noterat bolag måste följa. Sanji och hans kollegor har fått mycket god erfarenhet av – och tycker att Go Public är ett givande program. 

”Vi ökar vår kunskap när det gäller IPO-processen och hur vi ska agera som noterade. Programmet leder oss till viktiga diskussioner både internt och med Spotlight om hur, när och vad man ska informera marknaden och aktieägare om.”

Sanji säger att han skulle råda andra bolag med avsikt att notera sig att gå med i Go Public 

”Jag skulle utan att tveka rekommendera dem att gå med i programmet. Vi har fått ett enormt stöd och vårt deltagande har varit givande för hela teamet på PRFKT.”

Nästa grupp beräknas köra i gång i maj, det finns ett stort intresse för segmentet med bolag som är redo att köra igång. 

Fördelen med Go Public är man har god tid på sig att:

  • kommunicera med marknaden, 
  • bygga sin Equity story 
  • visa marknaden att man har avsikt att gå publikt
  • förbereda och bygga upp en organisation väl anpassad för den publika miljön

Vill du veta mer om Go Public, kontakta Viktor på: 070-459 93 83 alt. vw@spotlightstockmarket.com, så berättar han mer om hur det går till och vad Spotlight kan göra för er.

Annons