Pressmeddelande

Yta.se vill hjälpa fler hitta rätt coworkingplatser

Publicerad

yta.se grundades 2014 och har sedan dess växt så det knakar. De har idag en marknadsplats och informationsportal för coworking med ca 200 samarbetande kontorshotell i Stockholm, Göteborg och Malmö. 

En stor anledning till att de växt är för att de satsar på ny teknik. De har till exempel en tjänst som gör att intresserade kan delta på visningar direkt på nätet, vilket medför att det blivit mycket enklare att teckna sig för ett coworkingplatser än tidigare. 

Viktiga framgångsfaktorer

Här nedan berättar vi om viktiga framgångsfaktorer som gjort att Yta.se har växt och blivit större. 

Modern teknik

Som vi var inne på tidigare satsar företaget på modern teknik med mål att underlätta för alla som vill jobba hel- eller deltid på en coworkingplats. 

Hög flexibilitet

Yta förmedlar lokaler med hög flexibilitet. Bland annat förmedlar de kontorsplatser med en månads bindningstid i stället för en bindningstid på ca 1 till 3 år som är den normala uppsägningstiden för coworking- och kontorshotellsplatser. 

En annan sak som vittnar om att flexibiliteten är hög är att deras kunder kan skala upp eller skala ner arbetsplatsytan efter behov. Ifall företaget exempelvis skulle växa, och mer kontorsyta krävs, kan Yta.se se till att företaget får mer arbetsyta ifall det skulle behövas. 

Vad ingår i en coworking-plats?

På en plats för coworking ingår en möblerad yta med wifi-uppkoppling och tillgång till kaffe, och ibland även ett gym. Som tumregel ingår även ett delat konferensrum som man kan boka. 

En matchningstjänst finns

Ytterligare en unik tjänst är den matchningstjänst som Yta.se erbjuder. Via den tjänsten svarar man på fem frågor, och efter det får man svar på vilket kontorshotell eller colocation-plats som passar bäst. 

Man börjar med att välja stad, efter det stadsdel, efter det önskad storlek på kontoret, efter det en månatliga budgeten för kontorsplatser, efter det bolagets namn och avslutligen uppger man sin e-postadress. 

Läs mer: Alla våra artiklar om karriär

En del av framgångsreceptet är deras arbetsprocess

Arbetsprocessen hos Yta.se sker enligt fem steg: 

De analyserar kundens behov

Yta.se börjar med att analysera vilka behov kunden har, såsom önskemål om pris, läge och budget. Alla kunder får en personlig kontorsrådgivare, och en personlig kontakt tas alltid även om kunden använder den digitala matchningstjänsten eller inte. 

De presenterar ett brett urval av kontorsplatser

Yta presenterar därefter ett brett urval av kontorsplatser för kunden, och efter det sammanställs förslag på saker som pris, rumsstorlek och inflyttningsdatum så kunden får ta del av de uppgifterna. 

Visning

I detta steg sker en digital eller fysisk visning så kunden får möjlighet att se hur kontoret är uppbyggt och utformat. I huvudsak ska fysiska visningar i Stockholm, Göteborg och Malmö med omnejd. 

Förhandling

Här sker en förhandling där Yta.se samtalar med kontorshotellet och ser till att kunden får ett bra pris och bra villkor. Kunden kan i detta skede även jämföra offerter från olika uthyrare mot varandra, som tillsammans med förhandlingsarbetet är en av de största fördelarna med att anlita Yta.se. 

Kunden flyttar in

I detta steg flyttar kunden in i sitt kontor, i regel är en dator allt som behöver följa med, resten brukar finnas på kontoret.

Många kunder väljer att lita på Yta.se

Bland de kunder som väljer att samarbeta med Yta.se hittar du Matsmart, Fyndiq, Doktor24 och Mentimeter.

Läs mer: Alla nyheter på vår webbsida.

Annons