VirtusaPolaris och WorkFusion ingår samarbete för att leverera robotteknik och artificiell intelligens till finansbranschen

Stockholm 31 maj 2016: VirtusaPolaris, ett internationellt företag inom IT- och affärskonsulting, och WorkFusion, den ledande leverantören inom smart process automation (SPA), meddelar att företagen ingår partnerskap för att leverera nya automatiseringslösningar till bank- och finanssektorn. Kombinationen av VirtusaPolaris djupa kunskap inom bank- och finansbranschen och processhantering och WorkFusions teknikplattform kommer hjälpa kunder med att minska operationella kostnader samtidigt som kvaliteten, produktiviteten och flexibiliteten ökar.

– De flesta finansiella organisationer fortsätter att brottas med gamla system som inte anpassats efter dagens processer och regelverk, vilket leder till bristfällig processhantering och minskad effektivitet, säger Bob Graham, Global Solution Head inom bank och finans på VirtusaPolaris. WorkFusions robotteknik och kognitiva automatiseringsplattform i kombination med kunnandet och implementationslösningarna från VirtusaPolaris gör att kunderna kan öka träffsäkerheten, eliminera fel som beror på den mänskliga faktorn, minska kostnaderna genom snabb automatisering av manuella uppgifter och förkorta ledtiderna.

WorkFusions SPA-mjukvara ger tillgång till arbetskraftsorkestrering, robotteknik för processautomatisering och kognitiv automatisering vilket gör det möjligt för företag att bli mer flexibla och lyckas automatisera manuella processer med nyskapande artificiell intelligens. WorkFusions lösningar automatiserar repetitiva arbetsuppgifter vilket gör att personalen får mer tid åt kärnverksamheten. Kunderna har möjlighet att uppnå en avkastning på 50-80% under första året.

Med sitt Automation Center of Excellence stödjer VirtusaPolaris WorkFusions implementeringar runtom i världen för att hjälpa kunderna skapa ännu mer värde och minska time to market.

– Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med VirtusaPolaris och leverera vårt gemensamma erbjudande till marknaden, säger Alex Lyashok, COO på WorkFusion. Företag inom bank- och finansbransch har fått upp ögonen för robotteknik och kognitiv automatisering. De använder vår mjukvara för att effektivisera processer inom bl.a. redovisning, fakturahantering, know your customer (KYC) etc. Vårt samarbete med Virtusa kommer ge kunderna en ännu djupare förståelse av teknik för automatisering.

About WorkFusion

WorkFusion is the leading smart process automation solution for enterprise operations. Global businesses in data-intensive industries use WorkFusion to automate high-volume business processes through a combination of workforce orchestration, robotics, and machine learning powered cognitive automation. These capabilities enable customers to improve customer service, increase operational agility, and reduce costs. WorkFusion is headquartered in New York City with offices in London and Eastern Europe. For more information, please visit www.workfusion.com.

About VirtusaPolaris

VirtusaPolaris, the market-facing brand reflecting the combined strengths of Virtusa Corporation and Polaris Consulting & Services, Ltd. is a global provider of information technology (IT) consulting and outsourcing services that accelerate business outcomes for Global 2000 companies and leading software vendors in banking and financial services, insurance, healthcare, telecommunications, technology, media and entertainment.

VirtusaPolaris’ solutions address the CXOs’ dual challenge of growing revenues while improving IT cost efficiencies. VirtusaPolaris’ digital services leverage innovative new technologies to reimagine the customer experience, increasing retention and creating lasting value. VirtusaPolaris’ preemptive outsourcing solutions help clients reduce risk and improve IT operations.

VirtusaPolaris delivers services across the IT lifecycle, including consulting, solution design, technology selection, implementation, testing and maintenance & support, including infrastructure support. Inheriting a strong heritage in software engineering, VirtusaPolaris is highly qualified to both develop and maintain software, using a proven platforming methodology and advanced Agile and Accelerated Solution Design techniques to reliably produce results on time and within budget.

Holding a record of success across industries and unparalleled domain expertise, VirtusaPolaris understands clients’ business challenges best and uses that to deliver distinctive, differentiated and innovative application of technology to solve those problems. Examples of large business transformations completed include the world’s largest P&C claims modernization program, one of the largest corporate customer portals for a premier global bank, an order to cash implementation for a multinational telecommunications provider, and digital transformations for media and banking companies.

Virtusa Corporation is headquartered in Massachusetts, and together with Polaris, has 50 offices across North America, Europe and Asia.

Polaris Consulting & Services is a subsidiary of Virtusa Corporation. Copyright © 2016 Virtusa Corporation. All Rights Reserved.