United Securities lanserar ny lösning med starkare kunderbjudande

United Securities (helägt värdepappersbolag till Säkra) har i samarbete med Fondab, lanserat sin nya digitala lösning för att erbjuda anknutna rådgivare och slutkunder en komplett plattform för fondsparande. Fondab blir nytt depåförande institut och den nya lösningen innebär ett utökat kunderbjudande med ett eget gränssnitt för handel i ett brett fond- och depåutbud.

Fondab levererar den tekniska plattformen för fondhandel, depå- och slutkundshantering integrerat med United Securities befintliga rådgivarsystem, vilket ger en komplett, digital plattform för rådgivare att verka från.

Samarbetet med Fondab är en viktig milstolpe i United Securities resa mot ett riktigt vasst och konkurrenskraftigt kunderbjudande. Genom lanseringen av lösningen som erbjuder ett brett och flexibelt fondutbud och en transparent avgiftsstruktur med 100 % återläggning av fondrabatter till kunderna kan vi skapa bästa förutsättningar för våra kunder och rådgivare, säger Helena Jendelid, vd på United Securities.

Genom Fondab får vi en modern lösning med ett fullt ut digitalt finansiellt system för fondhandel och depåhållning vilket ligger helt i linje med hur vi vill presentera vårt kunderbjudande. Samarbete med starka, välkända varumärken såsom Fondab är också en viktig del av strategin framåt fortsätter Helena.

Integrationen mellan Fondabs API och United Securities rådgivarsystem är nu klar och de första rådgivarna har redan börjat använda den nya helt digitala lösningen för att registrera och hantera sina kunder. Det nya gränssnittet för slutkunderna är också på plats och ger kunden en bra överblick av sitt sparande.

Vi på Fondab är stolta över att leverera den tekniska lösningen till United Securities som på kort tid etablerat sig som en av de stora rådgivarorganisationerna i Sverige. Med deras nya erbjudande och lösning tillsammans med Fondab, stärks kunderbjudandet ytterligare och det ska bli spännande att vara med och följa denna resa, säger Mikael Tjäder, vd på Fondab.

Mikael Tjäder, VD Fondab AB
mikael.tjader@fondab.com