UBS AG FÖRNYAR GLOBALT AVTAL MED HCL KRING FINANSVERKSAMHETEN

Strategiskt partnerskap ska driva processeffektiviseringar under de närmaste tre och ett halvt åren

Januari, 2017: Det Schweiz-baserade globala finansbolaget UBS AG, har förnyat sitt kontrakt gällande tjänster kring sin finansverksamhet med den Indienbaserade IT-konsultjätten HCL Technologies (HCL). Avtalet innebär att HCL ska fortsätta arbetet med att stödja kostnadstransparens och löpande utveckling av finansavdelningens verksamhetsmodell. Kontraktet löper på tre och ett halvt år.

HCL har arbetat med UBS AG sedan 2012 och har under den tiden integrerat processer och teknologier ur ett heltäckande och globalt perspektiv. Processer som omfattas inkluderar hantering av finansiella rapporter i linje med gällande lagar och regler på många olika marknader.  Andra tjänster är datahantering samt hantering av verksamhets- och redovisningstjänster, vilka levereras via HCL:s tjänstemodell Enterprise Function-as-a-Service (EFaaS). Genom partnerskapet kommer HCL också att investera i vidareutveckling av så kallade Proof of Concepts (POC) för robotics-tjänster som ska automatisera affärsprocesser inom UBS AG:s finansavdelning.

Todd Tuckner, Group Controller och Chief Accounting Officer, UBS AG, säger: “Vår fortsatta satsning med HCL är viktig för att fortsätta att utveckla vår finansfunktion genom att skapa effektiva produkter och tjänster med bibehållet fokus på kontroll och kvalitet. Genom att samordna och effektivisera rapporteringsverksamheten i linje med lagar och regler och utforska nya sätt att optimera och potentiellt automatisera manuella processer hjälper HCL oss att leverera enligt våra strategiska prioriteringar.

Rahul Singh, President och Global Head – Financial Services, HCL Technologies, säger: “Marknaden för finansiella tjänster tillhör de marknader som har de striktaste reglerna i världen och genomlysningar av verksamheten och rapporteringskrav är mycket resurskrävande. Därigenom är det avgörande för företag i branschen att strömlinjeforma sina affärsprocesser och öka produktiviteten via automation. Med kombinationen av vår djupa branschkunskap och tekniska expertis är vi glada över att stödja UBS AG i sitt arbete mot ökad effektivisering.

About HCL Technologies

HCL Technologies (HCL) is a leading global IT services company that helps global enterprises re–imagine and transform their businesses through Digital technology transformation. HCL operates out of 32 countries and has consolidated revenues of US$ 6.7 billion, for 12 months ended 31st December, 2016. HCL focuses on providing an integrated portfolio of services underlined by its Mode 1–2–3 growth strategy. Mode 1 encompasses the core services in the areas of Applications, Infrastructure, BPO and Engineering & R&D services, leveraging DRYiCETM Autonomics to transform clients’ business and IT landscape, making them ’lean’ and ’agile’. Mode 2 focuses on experience–centric and outcome–oriented services such as Digital and Analytics Services (BEYONDigitalTM), IoT WorKSTM, Cloud and Security, utilizing DRYiCETM Orchestration to drive business outcomes and enable enterprise digitalization. Mode 3 strategy is ecosystem–driven, creating innovative IP–partnerships to build products and platforms business.

HCL leverages its global network of integrated co-innovation labs, and global delivery capabilities to provide holistic multi–service delivery in key industry verticals including Financial Services, Manufacturing, Telecommunications, Media, Publishing, Entertainment, Retail CPG, Life Sciences Healthcare, Oil & Gas, Energy & Utilities, Travel, Transportation & Logistics and Government. With 111,092 professionals from diverse nationalities, HCL focuses on creating real value for customers by taking ’Relationships Beyond the Contract’. For more information, please visit www.hcltech.com

Forward–looking Statements

Certain statements in this release are forward-looking statements, which involve a number of risks, uncertainties, assumptions and other factors that could cause actual results to differ materially from those in such forward-looking statements. All statements, other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to the statements containing the words ’planned’, ’expects’, ’believes’,’ strategy’, ’opportunity’, ’anticipates’, ’hopes’ or other similar words. The risks and uncertainties relating to these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding impact of pending regulatory proceedings, fluctuations in earnings, our ability to manage growth, intense competition in IT services, business process outsourcing and consulting services including those factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, customer acceptances of our services, products and fee structures, our ability to attract and retain highly skilled professionals, our ability to integrate acquired assets in a cost-effective and timely manner, time and cost overruns on fixed-price, fixed-timeframe contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, the success of our brand development efforts, liability for damages on our service contracts, the success of the companies /entities in which we have made strategic investments, withdrawal of governmental fiscal incentives, political instability, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and unauthorized use of our intellectual property, other risks, uncertainties and general economic conditions affecting our industry. There can be no assurance that the forward-looking statements made herein will prove to be accurate, and issuance of such forward-looking statements should not be regarded as a representation by the Company, or any other person, that the objective and plans of the Company will be achieved. All forward-looking statements made herein are based on information presently available to the Management of the Company and the Company does not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by or on behalf of the Company.