TREEM vill skapa skönhet i en bredare bemärkelse

Vad har smycken med miljön att göra? En hel del! Men det är inte alla smyckesdesigners som bryr sig om hur deras arbete påverkar miljön. Det gör TREEM. TREEM står för The True & Elegant Movement och det här är ett smyckesmärke som har grundats av Carl-David Hagerbonn, just med förhoppningen om att en rörelse kan skapas för ”sann elegans”. Med kraftfulla armband påminner TREEM oss om viktiga saker och ambitionen är att bäraren av ett TREEM-armband känner sig stärkt, stärkt att vara en aktiv ambassadör av positiv förändring. Inspirationen till TREEMs design och idé kommer från nordisk natur och mytologi. Det får TREEM att stå ut som ett varumärke som kombinerar nordisk skönhet med den kraft som genomsyrar hela smyckeskonceptet.

Passionerad strävan om att förbättra

TREEM har en stark ambition om att kombinera skönhet och symbolik för att få viljestyrka. Logotypen har inspiration från Thors hammare, vilken blir en symbol för styrka och viljan att försvara vår värld. Här finner vi en koppling till det arbete för miljö, jämlikhet och bra arbetsvillkor som företaget arbetar för. TREEM säger att de tror starkt på att vi måste försvara världen med mänsklighet, kärlek och vård av naturen, och hoppas att dra med sig branschen i resan att ”ställa om”.

Miljöfokus i TREEMs egna arbete

Produktionen sker i Sverige och Italien där företaget har full kontroll av tillverkningsprocessen, vet att de jobbar för miljö, jämlikhet och bra arbetsvillkor. Gjutningen som sker utanför Stockholm sker nästan uteslutande med återvunnen metall, och i leveransmaterial och själva leveransen är också ambitionen att  vara så miljövänliga som möjligt.

Design som reflekterar naturen

Designen som påminner oss om natur och nordisk mytologi kan också ses som ett slag för miljön. När du bär ett TREEM-armband signalerar det vad TREEM står för. Det här är smycken för medvetna personer som inte bara vill vara vackra, men som även  vill vara med och förändra till det bättre. Besök Treemsthlm.com idag för att lära dig mer om hur denna smyckesdesigner skapar skönhet i en bredare bemärkelse!