Traffic Dog lanserar ny ljudbokssajt i Tyskland

Det svenska jämförelseföretaget Traffic Dog har efter expansion Danmark nu etablerat sig på den tyska marknaden. Företaget som bedriver jämförelsesajter inom flera olika nischer men främst ljudbokssegmentet har sedan tidigare den svenska ljudbokssajten Allaljudbocker.se och även Allelydbogapps.dk i Danmark. Lanseringen i Tyskland innebär att Traffic Dog nu har en närvaro på en av de största ljudboksmarkanderna i Europa med webbplatsen Allehörbücher.de.

”Att ta steget in på den tyska marknaden är extremt spännande. Det är en enorm marknad som vi länge varit intresserade av men det är först nu när det finns flera etablerade ljudbokstjänster som det blivit aktuellt för oss. Vi tror att det finns en efterfrågan att kunna jämföra de olika tjänsterna i Tyskland, precis som fallet visats sig vara i både Sverige och Danmark” säger Pontus Sandberg, grundare av Traffic Dog.

Numera bedriver nästan samtliga stora svenska ljudboksaktörer verksamhet i Tyskland och konkurrerar bland annat med den Amazonägda jätten Audible.

Designen för Allehörbücher.de är densamma som för både Allaljudbocker.se och Allelydbogapps.dk. Delvis för att effektivisera lanseringen, men också för att behålla varumärkesidentiteten.

Lanseringen av den tyska webbplatsen ägde rum i augusti 2019.