Svenska foto-appen i nytt samarbete om förinstalleringar

Uppdaterad

Kiliaro har ingått ett nytt partnerskap om förinstalleringar. Den här gången med mobiltillverkaren Omix Mobile om förinstalleringar på ca 600 000 Android-enheter under 2023.

Omix är mobiltillverkaren som har lagt stort krut på mobilfotografering. Med alltifrån vidvinkel, macro och zoom i sin kamera, samt höga megapixeltal för selfies och närbilder. Kiliaro och Omix är därför strategiskt värdefulla för varandra då fokusområdet i bägge bolagen ligger inom privat fotografering. Med Omix kan man knäppa högkvalitativa bilder och med den svenska fotoappen Kiliaro får man möjligheten att spara och dela bilderna utan att kvalitén försämras på något sätt.

Kommersialiseringen
Kiliaro och Omix inleder nu den tekniska implementationen vilket beräknas kunna vara klar i början på nästa år. Sedan är planen att man direkt inleder den kommersiella fasen.

Omix-kunderna kommer få Kiliaro Unlimited med obegränsat utrymme i mobilen helt kostnadsfritt under 6 månader. Därefter kommer de få möjlighet att behålla premiumtjänsten och alla sina sparade filer i molnet mot betalning. Intäkterna från de användare som väljer att uppgradera kommer att delas mellan Kiliaro och Omix.

Exponering mot miljontals Android-användare
Kiliaro får tack vare detta samarbete även möjlighet att exponera sig mot miljontals befintliga Omix-användare, via diverse gemensamma marknadsåtgärder.

Efter Reeder blir nu Omix den andra mobiltillverkaren som ansluter till Kiliaro. Den andra mobiltillverkaren i ledet av många asiatiska mobiltillverkare där förinstalleringar av Kiliaro-appen kommer att utforskas säger bolagets VD Elie Komo. Vi ser att efter varje sådant samarbete som vi sätter blir processen lite enklare. Vi lär oss en hel del längst vägen och den här gången gick införsäljningsprocessen mycket smidigare. Vi vet också att integrationsarbetet kommer flyta på snabbare då vi redan lagt mycket av grunden i samarbetet vi gjorde med Reeder för någon månad sen. Flertalet kollaborationer av denna karaktär ser vi framför oss under nästa år.

För kontakt och mer info, vänligen kontakta:
Elie Komo, VD
Mail: Elie@Kiliaro.com
Telefon: 072 – 333 30 26

Kiliaro startades 2015 och är ett svenskt tech-bolag som tillhandahåller en social bildgalleri-app med tillhörande molnlagringstjänst. Tjänsten gör det möjligt att automatiskt spara och dela dina livsminnen, samt möjliggör social integration kring innehållet. Kiliaro är noterat på Nasdaq First North Growth Market, med kortnamnet KILI.