Stendörren utökar beståndet i Uppsala

Via bolagsaffär har Stendörren Fastigheter AB förvärvat fastigheterna Danmarks-Säby 14:2, beläget i Säby i södra Uppsala, samt Husbyborg 12:5 och 12:6 beläget i Librobäck i nordvästra Uppsala. Fastigheterna omfattar 3 600 kvadratmeter fullt uthyrda lokaler för handel- och lätt industri och är alla uppförda under de senaste tre åren. Det överenskomna fastighetsvärdet i dessa förvärv uppgår till 55 miljoner kronor och det samlade priset på aktierna uppgår till 17,6 miljoner kronor. Tillträde sker den 30 september 2016.

För ytterligare information kontakta

Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag aktivt inom segmentet lager och lätt industri. Stendörren är noterat på First North Premier, Nasdaq Stockholm (Ticker: STEF B). Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com). För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ) se www.stendorren.se