Skicka paket lätt, snabbt & smidigt

Att skicka paket kan kännas som ett väldigt onödigt moment i en stressig vardag. Vi måste bege oss till närmsta postombud, och sker det efter normal kontorstid vet vi alla hur frustrerande detta är. Butiken är fylld med människor och vi tvingas stå i kö i allt för lång tid. Det finns dock sätt att skicka paket lätt, snabbt & smidigt – och här går vi igenom hur!

Jämför försändelsealternativ med Paket.se

Idag finns det ett flertal olika transportfirmor i landet. Detta kan göra det aningen komplicerat att skicka paket, åtminstone om man vägrar vara den som väljer första bästa. Genom att jämföra de olika leveransalternativ som finns istället för att välja vilken transportfirma som helst kan man inte bara spara pengar, men även tid. Och tid är väl det mest dyrbara vi har i dagens hektiska samhälle?

Jämföra försändelsealternativ kan man göra på ett par olika sätt. Vi föreslår ett besök till sidan Paket.se, som jämför olika leveransalternativ tillgängliga på den svenska marknaden. Skicka lätt och direkt kan du således göra med de samarbetspartners som Paket.se arbetar med, det vill säga Postnord, DHL, Fedex, Bring, Schenker, Ups, Jetpak, Bussgods & TNT. Ett rätt stort urval, eller hur?

Hitta den bästa leveranstjänsten för dina behov

På Paket.se jämför du leveransalternativ för att få det bästa priset på din försändelse. Du fyller helt enkelt i deras formulär, där du skriver vart ifrån paketet skall skickas och vart det skall levereras. Du väljer själv på hemsidan vilken slags försändelse det berör: paket, pall, container eller dokument. Därefter väljer du om det är en företagsleverans eller för privat bruk, vilken typ av försändelse det är samt vikt och storlek. När allt är korrekt utfyllt klickar du på knappen “Hitta ditt pris”. Då förses du med det bästa alternativet för att skicka paket snabbt och billigt.

Genom att använda dig av Paket.se, eller någon annan jämförelsetjänst för försändelser, förses du med de bästa alternativen inom landet. På så sätt behöver du inte bekymra dig över att någon annan transportfirma skulle erbjuda ett bättre alternativ. Du behöver samtidigt heller inte själv göra det jobbiga jämförelsearbetet – Paket.se gör det åt dig! Då sparar du både tid och pengar på dina försändelser!

Paketet dyker upp hos mottagaren redan dagen efter

Vi vet att vi redan betonat det faktum att det går snabbt och smidigt att skicka paket med hjälp av Paket.se. Men vi har inte sagt att snabbt kan betyda leverans redan dagen efter du skickat ditt paket! Detta är dock inte annat än sant. Väljer du en av de försändelsealternativen med expressleverans kan du förvänta dig att paketet dyker upp hos mottagaren redan dagen efter! Detta är det perfekta för den försenade företagsbeställningen, eller helt enkelt för privatpersonen som suktar efter ett paket.

Givetvis kostar expressleveranser mer än en vanlig leverans. Det gör det oavsett vilken transportfirma du väljer. Men genom att jämföra expressleverans på Paket.se kommer du åtminstone kunna se det billigaste alternativet. Då behöver du inte oroa dig för att dina pengar skulle gå till spillo!

Presskontakt:

Frida Engstrlm