SHV Energy sprider sin LPG världen över

SHV Energy har i flera år varit världsledande på att leverera LPG, Liquefied Petroleum Gas. De har idag över 30 miljoner kunder som är utspridda i över 20 olika länder. De fortsätter att bygga ut med terminal för sin LPG i olika länder och kundantalet utökas årligen.

Förnya din tub enkelt

Primagaz är ett av dotterbolagen under SHV Energy och via dessa är det möjligt att köpa gasol för både konsumenter och företag i Sverige. Konsumenter kan till exempel enkelt förnya sin gasoltub på en Circle K mack i sin närhet. Hos https://primagaz.se/ kan du läsa om de olika alternativen som finns för att köpa gasoltuber eller i tank.

Miljövänlig gasol som kan köpas som gasoltub eller i tank, som glädjer allt fler svenskar. Det är ett drivmedel som kan användas för många saker, framför allt under vår och sommar i Sverige. Gräsklippning, grillning, värma upp terrassen och mycket annat.

Flera dotterbolag med LPG

SHV Energy består av flera olika dotterbolag och i Brasilien kommer det att byggas en till terminal, för att utöka mängden av gasolimport. Denna investering valdes för att LPG företaget ska kunna leverera gasol på ett säkrare sätt i Brasilien. Styrelseledamoten Michael Kossack för SHV Energy säger att det kommer finnas korrekt form av infrastruktur på plats för att deras gasoltuber ska kunna uppfylla kundernas efterfrågan.

Det brasilianska dotterbolaget Supergasbras har varit aktivt i drygt 75 år och står idag för cirka 20% av den brasilianska marknaden. Vilket innefattar ungefär 10 miljoner familjer och 60.000 företag. I samband med byggandet av den nya terminalen kommer Supergasbras även fördjupa sig i förstudier för att kunna genomföra tydliga miljöbedömningar.

Miljövänligt för framtiden

SHV Energy jobbar för att sprida gasoltuber som är snällare mot miljön, oavsett i vilket land de levererar gasol. Det är gasol som har framtagits av 100% biomassa, som har ett innehåll av både avfall från livsmedelsindustrin och vegetabiliska oljor. Med detta talas det ibland även ofta om biogasol, vilket just är gasol som är mer miljövänligt framtagen.

I Sverige ökar efterfrågan allt mer efter gasoltub eller flaskor, som sedan ska användas för gasolgrill eller terassvärmare. Under vår och sommar finns det flera användningsområden för gasol för svenskarna och antalet gasolanvändare ökar alltmer inför varje säsong.

Varje land eller kontinent har sina specifika användningsområden och efterfrågan för ett miljövänligare val ökar i många länder. I till exempel Brasilien är det största användningsområdet inom matlagning, där det krävs en cylinder på 13 kg för att gå runt.