Pressmeddelande

Shaver.se – Växande trend för skäggvård

Publicerad

Skägg har gjort en rejäl comeback under de senaste åren. Detta har öppnat upp för ett nytt koncept inom skönhetsindustrin – skäggvård. Hemsidan Shaver.se har tagit vara på detta och öppnade upp sin onlinebutik för ett par år sedan och intresset för sajten växer snabbt.

Skägg har idag blivit en vanlig företeelse och som regel har nästan var och varannan man i Sverige någon form av antingen skägg eller mustasch. I takt med att intresset för skägg bokstavligen vuxit fram under de sista åren, har det således öppnat upp möjligheter för en helt ny marknad för män inom skönhetsindustrin. Produkter för skäggvård är dock ännu på framväxt, då det hittills mest är mindre varumärken som uppfattat den nya trenden. Det handlar som regel om mindre, nystartade varumärken med ett genuint intresse för konceptet skäggvård.

Shaver är en livsstilsbutik på nätet som riktar sig till män och de senaste åren har intresset för sajten ökat stort.

 – Vår nisch är just skäggvård, och vår hemsida går verkligen in på djupet på allt som rör skägg och rakning. Vi har bland en blogg där vi jämför olika skäggprodukter och steg-för-steg guider för hur man bäst odlar helskägg, rakar med rakkniv eller shavette och mer om rakningens historia, säger pressansvarig på Shaver.

Shavers sortiment uppdateras kontinuerligt, allt eftersom nya produkter lanseras på marknaden, och på sajten kan man hitta ett komplett skäggvårdssortiment: skäggoljor, skäggschampon, balsam och mustaschvaxer.

   – Vi var tidigt ute på marknaden inom manliga skönhetsprodukter och har hjälp till att etablera flera varumärken på den svenska marknaden. För bara ett par år sedan var det ännu tabu för männen att använda skönhetsvårdsprodukter. Vi förutspår att skäggvårdstrenden är här för att stanna och att den kommer att växa markant i framtiden, säger pressansvarig.

 

Pressansvarig:

Frida Engström

Info@prdirekt.se 

Annons