RegTech-företaget Trapets tillkännager ny VD

Trapets, ett ledande RegTech-företag i Norden, är glada att kunna tillkännage Johan Dahlström som ny tillträdande VD. Med lång erfarenhet att både utveckla företag och framgångsrika team inom finans- och mjukvarubranschen, tillför Johan bred kunskap och expertis till företaget.

Som VD kommer Johan fortsätta Trapets expansion till nya marknader i Europa och nya kundsegment. Efterfrågan för lösningar för regelefterlevnad växer kraftigt, där Trapets sedan starten har fokuserat på att hjälpa företag att upptäcka, förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet och penningtvätt.

"Jag ser mycket fram emot att arbeta tillsammans med ett mycket skickligt team och leda företaget till nästa tillväxtfas", säger Johan. " Marknadens behov och efterfrågan för teknik och innovativa lösningar för regelefterlevnad ökar ständigt. Med en stark position i Norden har Trapets en fantastisk möjlighet att fortsätta sin tillväxtresa både inom och utanför Norden samt i nya kundsegment. "

Tidigare VD Dan Sjöholm, som lett företaget i över 20 år, har valt att avgå och kommer fortsatt vara verksam i bolaget och i ledningsgruppen i rollen som Chief Strategy Officer.

"Jag vill uttrycka min tacksamhet till Dan för hans enastående arbete med att bygga Trapets där det står idag, säger Peter Larsson, Trapets styrelseordförande. "Hans engagemang och ledarskap har varit ytterst värdefulla för företagets framgång. Med Johans meritlista och djupa branschkännedom är vi övertygade om att han kommer leda Trapets tillväxtresan med stor skicklighet."

Johan tillträder sin nya tjänst den 3 april.

Kontakt;
Sanja Gabler, Chief Marketing Officer
sanja.gabler@trapets.com

Om Trapets
Trapets erbjuder SaaS tjänster till företag för en mer effektiv regelefterlevnad och identifiering och förebyggande av finansiell brottslighet. Trapets har varit verksam i 23 år och har över 200 kunder från mindre finansiella institutioner till tillsynsmyndigheter. Trapets har över 60 anställda på med kontor i Stockholm, London och Hanoi.