Optimera din klients leasinghantering med Leasify’s SaaS-tjänst – Din nyckel till enkel IFRS 16 hantering

I den nuvarande snabbt föränderliga affärsvärlden ställs du som redovisningsbyrå inför många utmaningar. En av dessa utmaningar är att hjälpa dina klienter, speciellt koncernbolag, att navigera genom de krävande regler som följer med den nya IFRS 16 standarden. Leasify’s SaaS-tjänst (Software as a Service) är lösningen du behöver.

IFRS 16: En komplex standard, förenklad

IFRS 16 är en internationell standard som kräver att alla leasingavtal redovisas i balansräkningen. Medan detta skapar ökad transparens, inför det också komplexitet i redovisningsprocessen. Att hantera detta manuellt kan vara tidskrävande och riskabelt.

Leasify: Din digitale partner

Leasify är en molnbaserad SaaS-lösning skapad för att effektivisera och förenkla hanteringen av leasingavtal. Med Leasify kan du, på dina klienters vägnar, enkelt skapa, spåra och rapportera leasingavtal i enlighet med IFRS 16. Detta frigör värdefull tid som du kan ägna åt att skapa mervärde för dina klienter.

Fördelar med Leasify för er byrå

Leasify’s SaaS-tjänst erbjuder ett flertal fördelar. Den automatiserade processen minskar risken för mänskliga fel och förenklar rapporteringen. Tack vare att tjänsten är molnbaserad, kan du och ditt team få åtkomst till era klienters leasingavtal var och när ni behöver.

Leasify hjälper dessutom dig att uppfylla kraven i IFRS 16 åt dina klienter. Tjänsten håller reda på alla leasingavtal och genererar automatiskt rapporter enligt standarden. Detta garanterar att du alltid kan leverera kvalitativa och korrekta rapporter till dina klienter.

Slutligen ger Leasify dig en överblick och kontroll över dina klienters leasingavtal. Du kan snabbt se vilka avtal som snart löper ut, vilka som behöver förnyas och vad varje avtal kostar. Detta ger dig möjlighet att ge dina klienter strategiska råd och hjälpa dem optimera sina resurser.

Slutsats

Som en redovisningsbyrå som betjänar koncernbolag behöver du de bästa verktygen för att navigera i det komplexa finansiella landskapet. Med Leasify’s SaaS-tjänst kan du effektivt hantera dina klienters leasingavtal och uppfylla kraven i IFRS 16. Förbättra din service och leverans idag – med Leasify.

Bazoom Group

Vestergade 48H
DK-8000 Aarhus C
CVR: 41638745\

Vill du också synas här med ditt pressmeddelande? Läs mer här!