Nya rekryteringar stärker teamet på Arctic Securities i Stockholm

Arctic Securities har sedan grundandet av verksamheten 2007 varit en av de ledande rådgivarna på den norska kommersiella fastighetsmarknaden. Under 2015-2016 har Arctic Securities agerat rådgivare till fler än 40 fastighetstransaktioner inom M&A, aktiefinansiering och projektfinansieringar med ett sammanlagt värde om 61bn Nok. Arctic Securities har också under denna period placerat över 15bn Nok i 25 fastighetsobligationer och lån. Läs mer på www.arctic.com.

Nu finns ambitioner att expandera den svenska verksamheten och som ett led i denna satsning har Arctic Securities i Stockholm rekryterat ett antal seniora medarbetare som kommer leda den svenska satsningen mot fastighetssektorn.

Daniel Andersson 40 år, Head of Real Estate Corporate Finance Sweden, kommer senast från CBRE där han var Head of Capital Markets i 7 år och byggt upp en framgångsrik verksamhet till att vara en av de ledande transaktionsrådgivarna i Sverige.

Rebecka Hermansson 38 år, Head of Investment Real Estate Sweden, kommer senast från Sveafastigheter där hon var Partner och framgångsrikt arbetat med att äga och förädla fastighetsinvesteringar i 10 år.

Per Nisses 35 år, Head of Real Estate Sales, kommer senast från Pareto där han varit Head of Project Finance Sales och Partner.

Teamet kommer tillträda sina positioner under våren.
Anna Hallsten chef för Arctic Securities svenska verksamhet kommenterar. ”Vår ambition är att ta en stark ledande position på den svenska fastighetsmarknaden och med dessa rekryteringar är grunden på plats. Teamet tar med sig en omfattande erfarenhet och goda relationer till fastighetssektorn och kapitalmarknaden”.

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Hallsten CEO, Sweden
+46 72 726 16 72