MGB Truck expanderar till fler städer

MGB Truck är ett snabbväxande utbildningsföretag som är väletablerat i städerna Stockholm, Göteborg, Örebro samt Norrköping. Nu expanderar företaget söderut och sedan mars 2021 håller man nu även Truckutbildning i Malmö.

Efter lyckade satsningar på kvalité har MGB Truck sett en stor ökning av nöjda kunder. Det senaste året har vi sett ett ökat intresse för våra utbildningar, både bland privatpersoner och företag. Många av våra kunder har behövt ställa om och vässa sitt CV till följd av pandemin. Vi kan nu konstatera att en truckutbildning är en klockren merit att ha i ryggsäcken, i jakten på det nya jobbet.

• Vi är otroligt glada att vi har möjlighet att driva på utvecklingen inom truckutbildningar och att vi fortsätter att utöka verksamheten. Med största engagemang hjälper vi privatpersoner och företag till en säkrare och tryggare arbetsmiljö. Vårt mål är att expandera till ännu fler städer under 2021 och vi kommer även lansera fler utbildningar under året, säger pressansvarig Emily på MGB Truck.

MGB Truck erbjuder idag kurser för både privatpersoner och företag. Bolaget erbjuder även arbetsplatsförlagd truckutbildning runtom i hela landet. Truckutbildningen håller högsta kvalitet och alla instruktörer är handplockade med lång och gedigen erfarenhet från branschen. Utbildningens teoridel är webbaserad och görs helt på distans, vilket ger deltagarna mer flexibilitet. Målet med truckkursen är att utbilda personer till säkra truckförare. En stor fördel med truckutbildningen är MGB Truck erbjuder körgaranti. Både privatpersoner och företag är välkomna åter för ytterligare övning helt kostnadsfritt.

• Vi tycker det är otroligt viktigt att inte släppa iväg deltagare, som ännu inte uppnått färdighetsmålen. Körgarantin utgör en trygghet för såväl deltagare som arbetsgivare. Det säkerställer att enbart säkra truckförare kommer ut i arbetslivet.

Under rådande pandemi har MGB Truck utökat antalet kurstillfällen. Syftet är att erbjuda truckutbildning i mindre grupper och minska risken för smittspridning.

Pressansvarig:

Emily M