Lexly och Realtid ingår samarbete

Realtid ingår samarbete med Lexly som genom partnerskapet kommer bidra med juridisk kunskap till Realtids läsare, samt erbjuda abonnemangstjänsten Lexly Business Premium kostnadsfritt i tre månader. Tjänsten ger företag, ekonomifunktioner och HR-funktioner tillgång till avtalshantering, e-signering och juridisk rådgivning, allt på samma plattform.

Screenshot_2021-05-21_at_12.45.22.png

”Tillsammans vill vi skapa värde för Realtids läsare och bidra med innehåll och kunskap som förenklar livet och vardagen för både privatpersoner och företag.

Vi har tagit fram abonnemangstjänsten Lexly Business, en helhetslösning som hjälper företag med avtalshantering och juridisk rådgivning till en förmånlig och transparent kostnad. Vi vet att man i företagen behöver lägga mest tid på kärnverksamheten och därför behöver avlastning i de juridiska frågor som påverkar och styr verksamheterna.

Samarbetet med Realtid går helt i linje med vår vision – att göra juridiken tillgänglig för alla. Att få möjligheten att sprida kunskap tillsammans med Realtid känns fantastiskt kul”, säger Ann-Charlotte Baudin, CMO på Lexly.

”Ett partnerskap med Lexlys innovativa plattform stärker vår position som kunskapsplattform. ”Law made easy” känns värdefullt att erbjuda våra läsare”, säger Maria Pellborn, vd på Realtid.

Genom Realtid Premium får du tillgång till Lexly Business – läs mer här>>

Om Lexly
Lexly (tidigare avtal24) grundades 2004 och är Sveriges ledande aktör inom digital juridik. Med visionen att göra juridiken tillgänglig för alla skapade Lexly, som första bolag i Europa, en skalbar plattform för juridiska tjänster.

Lexly samarbetar med försäkringsbolag och samtliga större banker i Sverige, som en integrerad del i deras kunderbjudande. Med huvudkontor i Stockholm finns Lexly även i Helsingfors, Finland och Sao Paolo, Brasilien.