Ledarskapssajten Motivation.se och Företagande.se startar samarbete kring onlineutbildning

Ledarskapssajten Motivation.se och Företagande.se inleder ett samarbete kring den onlineplattform som Motivation.se nyligen lanserat. Båda parter stärker och fördjupar därmed sitt innehåll för sina sammanlagt 250 000 läsare och besökare i månaden – de flesta ledare, chefer och entreprenörer. ”Samarbetet öppnar upp en ny dimension av det redaktionella innehållet och ökar läsarnas möjlighet till fördjupning och kunskapsinhämtning inom sina respektive intresseområden.”

Företagande.se är Sveriges största mötesplats för företagare och entreprenörer med 20 000 medlemmar.

– Företagande.se når en målgrupp som kompletterar vår väldigt bra, säger Per Winblad, vd och chefredaktör för Motivation.se. De utmaningar som nyföretagare och entreprenörer brottas med är på många sätt lika de som våra läsare ställs inför, vare sig de arbetar inom offentlig förvaltning eller i näringslivet i övrigt.

– Vi tror att det finns en stor potential i den här formen av digitaliserad kunskapsspridning och vi ser också att den ligger helt rätt i tiden. Det här är en satsning som går utbildningsföretagens behov till mötes, samtidigt som den också gynnar nyfikna läsare som regelbundet vill kunna tillföra ny kompetens i en snabbrörlig värld, kommenterar Per Winblad.

Utbildning på egna villkor höjer kompetensen
Som företagare, entreprenör och ledare är tidsbrist ett ständigt problem samtidigt som behovet av hänga med i utvecklingen är stort – såväl organisatoriskt som personligt. Att kombinera fysisk utbildning med flexiblare digitala lösningar blir därför allt vanligare.

De målgrupper som både Motivation.se och Företagande.se vänder sig till söker redan idag nya möjligheter att hålla kompetensnivån hög såväl externt som internt.

– Precis som trenden går mot att överge linjärt TV-tittande, verkar fler och fler efterfråga möjligheten att kunna utbilda sig och gå en kurs när de själva önskar – utan att behöva anpassa sig till tider som andra har bestämt. säger Patrik Nilsson, marknadsansvarig på Företagande.se.

– Motivation.se har med sin nya plattform skapat något som jag vet att våra besökare redan efterfrågar – en tekniskt enkel produkt för interaktiva onlineutbildningar. Vi är många som ser att det här är en utbildningsform som har en mycket större potential när det kommer till att skapa ett mer aktivt deltagande över tid än något annan format, kommenterar Patrik Nilsson.

”Digitaliseringen innebär enorma möjligheter för utbildningsbranschen”

– Motivation.se har sedan starten 2011 inlett ett stort antal fruktsamma samarbeten med partners inom olika intresseområden, säger Per Winblad. Det har bland annat resulterat i fantastiska arenor som Årets VD, vår föreläsningsserie Lunch & Learn och en rad spännande redaktionella samarbeten som når ut på många sätt. Samarbetet med Företagande.se blir en del av den här positiva utvecklingen. Vi tror starkt på att den digitalisering vi ser idag innebär enorma möjligheter för utbildningsbranschen framåt och den processen vill vi vara en del av, avslutar Per Winblad.

Till Motivation.se’s kurskatalog!

Till Företagande.se’s kurskatalog!