Lagercrantz Associates förstärker sitt team

Lagercrantz Associates rekryterar Erika Magnus för arbete inom Executive Search samt Fact Based Board Assessment/utvärdering av styrelser. Erika kommer initialt att fokusera på rekrytering inom sektorerna Retail, Health Care, Telecom och Manufacturing. Tidigare har hon arbetat 20+ år inom internationella företag i fem länder och kommer närmast från management consulting som VD och partner.

Skarmavbild_2017-05-04_kl._20.54.10.png

”Erika är, efter många år av investor relations-, finans- och strategiarbete inom både SingTel och Volvo Group, väl förtrogen med arbete på koncernledningsnivå samt har gedigen förståelse för aktieägarperspektivet, vilket förstärker Lagercrantz Associates sammantagna kompetensprofil som unik rådgivare”, säger Monica Lagercrantz, grundare och partner, i en kommentar.

Hon fortsätter, ”det sägs att världens totala kunskap dubbleras var tredje år. Att styra ett företag i denna omsättningshastighet ställer onekligen krav på den utvalde. I takt med förändringarna förändras även kravprofilen rörande företags styrelser och ledningar.”

Lagercrantz Associates was established in 2012 to bring a fresh and distinctive perspective to executive search, board search and assessment. We pride ourselves on the quality of our advice, the calibre of our people, and the depth of our networks, built up over many decades.

unnamed.png