Kids-world lanseras i Sverige

Äntligen har den danska e-handelsbutiken Kids-world som säljer kläder för baby och barn samt även inredning och leksaker kommit till Sverige.

Kids-world är en Danmarks största e-handelsbutiker och sedan 2006 har Kids-world sålt baby- och barnmode, skor, leksaker, produkter för baby och barn samt även inredning för hemmet och nu finns Kids-world även i Sverige. Kids-world grundades i Esbjerg i Danmark.

I e-handelsbutiken Kids-world finns det över 40 000 olika produkter från fler än 400 varumärken där det både finns svenska samt många stora internationella märken. Sortimentet av kläder sträcker sig från de minsta bebisarna från storlek 44 hela vägen upp till kläder för tonåringarna i storlekarna 176 eller 188.

Den svenska sajten lanserades i april vilket är ett år efter att Kids-world hade påbörjat sin  internationella lansering genom att öppna en e-handelsbutik i Storbritannien.

I dagsläget finns det enbart lager i Danmark och alla produkter till Sverige kommer att levereras från Danmark med Postnord. Det finns inga planer på att upprätta ett svenskt lager ännu. Kids-world är stolta över att kunna erbjuda fri frakt vid köp över 499 kronor.

Vad tror ni är likheterna och skillnaderna mellan Sverige och Danmark för Kids-world?

– Den största skillnaden mellan Sverige och Danmark är att Sverige erbjuder en större kundkrets än Danmark. Det är därför viktigt för oss att erbjuda ett stort produktutbud och att vårt sortiment inte enbart innehåller kläder. Vi vill vara butiken som erbjuder allt som du behöver för ditt barn vilket innebär att det finns allt från kläder och skor till leksaker, tillbehör, utrustning samt även inredning.

Vi tror att vi kommer att känna till en stor del av utbudet i Sverige av våra konkurrenter och att i vissa kategorier möjligen finns lite färre aktörer på den svenska marknaden jämfört med den danska. Detta innebär att vi har en möjlighet att erbjuda de svenska kunderna något som de kanske inte har haft tillgång till. För oss är det alltid viktigt en bra kommunikation med kunderna och vi försöker alltid att svara på alla frågor som vi får av våra kunder, säger Rebecka Linnér, assistant content manager hos Kids-world.

Pressansvarig:

Frida Engström