Hitta de billigaste skjutdörrarna i Pvc, Trä och Aluminium hos Fönster24.com

Skjutdörrar som leder ut till din altan eller uteplats har inte små krav på sig, inte nog med att de ska vara exklusiva, de ska vara snygga också. Som om detta inte var nog, så är de antagligen en av de mer tekniskt avancerade typen av dörr, om inte den mest avancerade som finns. Därför är det även viktigt att de är av högsta kvalité så att de håller i flera år. Hos Fönster24.com hittar du billiga skjutdörrar av högsta kvalité. Exklusiva och moderna skjutdörrar ger ett lyft till din altan och uteplats, ja, till hela din bostad!

Ett skjutdörrsparti viktigaste egenskap måste vara att hålla fukt och väta ute samtidigt som de ska vara isolerande. Detta kan vi uppnå tack vare den speciella lyft och glidfunktion som dagens skjutdörrar har, och detta resulterar i värmeisolering av högsta klass.

När du ska beställa nya skjutdörrar så är det viktigt att tänka på vilken typ av material som ska användas i dess konstruktion, det går att få dörrar i trä, pcv, aluminium eller en kombination av aluminium/pcv eller aluminium/trä.

Till skillnad från de gamla varianterna av skjutdörrar som leder ut eller till altanen, så lyfter man moderna skjutdörrar lite innan de smidigt öppnas. När man öppnar nya skjutdörrar så vrider du handtaget till önskat läge, då lyfts dörrbladet då upp något och dörren glider smidigt åt sidan.

Skjutdörrar generellt sett är väldigt tunga så lyftfunktionen är nästan nödvändig, då dörrbladet i princip gör dörren viktlöst och mycket enkelt att öppna. Fönster24.com erbjuder lyft- och skjutdörrar som är utformade ergonomiskt så alla kan öppna dörren enkelt och kan samtidigt garanterar enkel, smidig och säker funktion. Lyftfunktionen uppfyller en tre i ett funktionalitet, det gör enklare att öppna dörren samtidigt som det gör att dörren tätare och därmed mer isolerande.

Om oss

Fönster24.com drivs av Neuffer Fenster + Türen GmbH som grundades redan 1872 och har sitt huvudsäte i Stuttgart,Tyska. Med över 140 års erfarenhet av tillverkning och installation av fönster och dörrar, både inom den privata så väl som den kommersiella marknaden, så gör det dem till en av de ledande inom branschen.