Hemsida för dig som vill veta mer om hundar och hundförsäkringar

Uppdaterad

Att skaffa en hund för första gången innebär att det är mycket nytt som du behöver ta reda på och hålla koll på inför och efter ditt köp. Det kan vara både tidskrävande och svårt att ta in all den information som finns att tillgå. Det kan till exempel handla om vilken hundmat som din hund behöver, hur du bör tänka gällande hundras och vilken försäkring som passar dig och din hund.

jämförhundförsäkring.se har vi därför samlat all viktig information om hundar och hundförsäkringar. På sajten har du bland annat möjlighet att jämföra flera populära försäkringsbolag på den svenska marknaden för att hitta det som passar dig bäst. Vi delar också med oss av information som kan vara bra att känna till om hundar och försäkringar.

På sajten hittar du flera omfattande jämförelser av olika försäkringsbolag och deras försäkringar. Vi har bland annat gjort olika jämförelser och analyser baserat på om du är ute efter en försäkring för en hundvalp, en försäkring för en äldre hund eller en försäkring för hunduppfödare. Beroende på vilken typ av försäkring som du behöver för just din hund kan innehållet skilja sig åt. Det är därför som vi har gjort en uppdelning och olika jämförelser för att du enkelt ska hitta den jämförelse som passar den försäkring som du är ute efter.

Sajten riktar sig till både nyblivna och erfarna hundägare. Om det är din första hund kan det vara extra svårt att hålla reda på allt som kan vara bra att känna till om hundar och försäkringar. På sajten har vi därför samlat intressant information och punktlistor som kan vara bra att se över. Redan erfarna hundägare kan också hitta information som passar dem på sajten. Det är till exempel möjligt att jämföra din nuvarande försäkring med andra alternativ på marknaden.

Det finns flera saker som kan vara bra att jämföra innan du bestämmer dig för en försäkring för din hund. Försäkringsbolagen har till exempel olika erbjudanden gällande ersättningsnivå och omfattning på försäkringen. Vissa försäkringsbolag har begränsningar för vissa hundraser och ersätter inte vissa sjukdomar. Vi har samlat försäkringsbolagens innehåll och jämfört med de alternativ som finns på marknaden.

Förutom försäkringar hittar du också information om hundar generellt och information som kan vara bra att känna till både före och efter ditt köp. Artiklarna är till för att besökarna ska kunna öka sin förståelse för både försäkringar och hundar generellt. Sajten ska kort och gott förenkla för dig som vill veta mer om hundförsäkringar och hundar.

Bazoom Group

Vestergade 48H
DK-8000 Aarhus C
CVR: 41638745