HCL TECHNOLOGIES UTSES TILL VÄRLDENS SNABBAST VÄXANDE VARUMÄRKE BLAND IT-TJÄNSTELEVERANTÖRER

Brand Finance erkänner HCLs Mode 1-2-3-strategi

Varumärkets värde är nu mer än 4,4 miljarder USD, vilket innebär en ökning med 38% jämfört med förra året

7 februari 2017: HCL Technologies, en ledande global IT-leverantör har utsetts till världens snabbast växande varumärke bland IT-tjänsteföretag. Företaget steg 122 platser uppåt på 2017 års Brand Finance Global 500 report som släpptes 1 februari 2017. HCLs varumärkesvärde ökade med 38% under förra året. HCL ligger nu på plats 378 med ett värde på över 4,4 miljarder USD och en AA+ brand rating.

David Haigh, VD för Brand Finance säger: “Varumärken inom teknikbranschen har gjort stora framsteg under 2000-talet, något man kan se i de höga värderingarna. Bland de ledande varumärkena finns HCL Technologies, som har blivit det snabbast växande varumärket inom globala IT-tjänster. Det är redan branschledande med en brand rating på AA+, något som antagligen kommer att bli ännu bättre tack vare deras fokuserade Mode 1-2-3-strategi, starka varumärke och företagskultur, vilket i sin tur leder till en fortsatt stark tillväxt för HCLs varumärke”.

Matt Preschern, marknadschef på HCL Technologies säger, “Det här är ett stolt ögonblick för oss fler än 110 000 anställda på HCL. Våra strategiska initiativ förstärker våra förmågor över hela vårt ekosystem, och har gjort oss till förstahandsvalet för moderna företag. Vi har jobbat väldigt hårt på att skapa tydliga affärsvärden för våra aktieägare, stärka våra medarbetare och att ha ett positivt inflytande på ekosystemet. HCLs fortsatta tillväxt visar vår styrka över alla utvärderingsparametrar och värdet vi skapar för våra kunder genom vår Mode 1-2-3-strategi”.

Metoden som Brand Finance använder inkluderar en utvärdering av affärsmodellen, kundnöjdhet & kundengagemang, medarbetarengagemang, CSR- & communityengagemang och företagets effektivitet. HCL är erkänt duktiga på att skapa ett stort värde för sina kunder genom sin unika Mode 1-2-3-affärsstrategi och genom löftet Relationship Beyond the Contract (RBtC). De stärks ytterligare av den så kallade Ideapreneur-ledda kulturen som uppmuntrar till innovation på alla nivåer, vilket ger samtliga 110 000 anställda chansen att samarbeta och komma på innovativa idéer som löser kundernas affärsproblem.

HCL har tidigare vunnit ITSMA Diamond Award för att ha ’Byggt ett differentierande varumärke’ vid 2016 års Marketing Excellence Awards, för sin innovativa “GetAJob@HCLTech”-kampanj, den första någonsin i sin kategori. HCL blev Indiens mest populära arbetsgivare, och vann över väletablerade konkurrenter i branscher som ecommerce, telecom, teknologi och FMCG. Economic Times lyfte också fram HCL bland topp-10-varumärkena i sin ’India’s Top 100 Brands’-studie år 2016.

About HCL Technologies

HCL Technologies (HCL) is a leading global IT services company that helps global enterprises re–imagine and transform their businesses through Digital technology transformation. HCL operates out of 32 countries and has consolidated revenues of US$ 6.7 billion, for 12 months ended 31st December, 2016. HCL focuses on providing an integrated portfolio of services underlined by its Mode 1–2–3 growth strategy. Mode 1 encompasses the core services in the areas of Applications, Infrastructure, BPO and Engineering & R&D services, leveraging DRYiCETM Autonomics to transform clients’ business and IT landscape, making them ’lean’ and ’agile’. Mode 2 focuses on experience–centric and outcome–oriented services such as Digital and Analytics Services (BEYONDigitalTM), IoT WoRKSTM, Cloud and Security, utilizing DRYiCETM Orchestration to drive business outcomes and enable enterprise digitalization. Mode 3 strategy is ecosystem–driven, creating innovative IP–partnerships to build products and platforms business.

HCL leverages its global network of integrated co-innovation labs, and global delivery capabilities to provide holistic multi–service delivery in key industry verticals including Financial Services, Manufacturing, Telecommunications, Media, Publishing, Entertainment, Retail CPG, Life Sciences Healthcare, Oil & Gas, Energy & Utilities, Travel, Transportation & Logistics and Government. With 111,092 professionals from diverse nationalities, HCL focuses on creating real value for customers by taking ’Relationships Beyond the Contract’. For more information, please visit www.hcltech.com

Forward–looking Statements

Certain statements in this release are forward-looking statements, which involve a number of risks, uncertainties, assumptions and other factors that could cause actual results to differ materially from those in such forward-looking statements. All statements, other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to the statements containing the words ’planned’, ’expects’, ’believes’,’ strategy’, ’opportunity’, ’anticipates’, ’hopes’ or other similar words. The risks and uncertainties relating to these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding impact of pending regulatory proceedings, fluctuations in earnings, our ability to manage growth, intense competition in IT services, business process outsourcing and consulting services including those factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, customer acceptances of our services, products and fee structures, our ability to attract and retain highly skilled professionals, our ability to integrate acquired assets in a cost-effective and timely manner, time and cost overruns on fixed-price, fixed-timeframe contracts, client concentration, restrictions on immigration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, the success of our brand development efforts, liability for damages on our service contracts, the success of the companies /entities in which we have made strategic investments, withdrawal of governmental fiscal incentives, political instability, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and unauthorized use of our intellectual property, other risks, uncertainties and general economic conditions affecting our industry. There can be no assurance that the forward-looking statements made herein will prove to be accurate, and issuance of such forward-looking statements should not be regarded as a representation by the Company, or any other person, that the objective and plans of the Company will be achieved. All forward-looking statements made herein are based on information presently available to the Management of the Company and the Company does not undertake to update any forward-looking statement that may be made from time to time by or on behalf of the Company.

For details contact

HCL Technologies