Foyen har biträtt Walerud Ventures och Almi Invest vid investering i IoT-bolag

Foyen_6.jpg

Walerud Ventures har tillsammans med Almi Invest nyligen investerat 7,5 miljoner i Ekkono Solutions.

Ekkono Solutions är verksamt inom ”machine learning” och uppkopplade föremål, även kallat

Internet of Things (IoT) med fokus på tillverkningsindustrin. Ekkonos lösningar innebär att IoT-produkter lär sig och anpassar sig vilket resulterar i produktionsoptimering och minimering av manuell övervakning/service.

Foyen har biträtt riskkapitalbolaget Walerud Ventures och Almi Invest vid investeringen. Ansvariga hos Foyen har varit biträdande jurist Elinor Pejryd och delägare Tomas Rudenstam.

För mer information kontakta:
Tomas Rudenstam, advokat och delägare på Foyen
0735-18 81 00, tomas.rudenstam@foyen.se

Om Foyen
Foyen är en affärsjuridisk advokatbyrå som grundades 1987. Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet, IT-juridik samt branschöverskridande affärsjuridik. Våra tre viktigaste grundpelare för verksamheten är branschfokus, affärsförståelse och en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher. Vi är idag ca 85 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.