Foyen har biträtt Slussgården vid fastighetsaffär med Vasakronan

Foyen2.jpg

Foyen Advokatfirma har biträtt Slussgården vid dess förvärv av kontorsfastigheten Sandbacken Mindre 39 på Södermalm i Stockholm. Säljaren är Vasakronan. Fastighetsvärdet  är 234 000 000 kronor. Med förvärvet utökar Slussgården sitt ägande nära Slussen med drygt 4 000 kvm. Slussgården tillträder fastigheten den 1 juni.

Foyens team har bestått av advokat Henrik Ståhlberg, advokat Jens Björkstrand och biträdande jurist Jessica Krüger.

För mer information kontakta:

Henrik Ståhlberg, advokat och delägare på Foyen

0768-36 20 60, henrik.stahlberg@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet samt branschöverskridande affärsjuridik.