Foyen har biträtt Pegital vid förvärv av IT-Hantverkarna

Foyen_6-1.jpg

Foyen har biträtt Pegital vid förvärv av tjänsteföretaget IT-Hantverkarna. Genom förvärvet utökar Pegital sin verksamhet till att även omfatta IT-tjänster för små och medelstora företag. Pegital är sedan tidigare delägare i redovisningsbyrån Fortner, hemserviceföretaget HomeMaid och Veteranpoolen. Samtliga drygt 80 medarbetare från IT-Hantverkarna följer med till Pegital. Foyen har biträtt Pegital vid förvärvet genom biträdande jurist Elinor Pejryd och delägare Tomas Rudenstam.

För mer information kontakta:
Tomas Rudenstam, advokat och delägare på Foyen
0735-18 81 00, tomas.rudenstam@foyen.se

Om Foyen
Foyen är en affärsjuridisk advokatbyrå som grundades 1987. Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet, IT-juridik samt branschöverskridande affärsjuridik. Våra tre viktigaste grundpelare för verksamheten är branschfokus, affärsförståelse och en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher. Vi är idag ca 85 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.