Foyen har biträtt NTR vid investering i 20 vindkraftverk i Jönköping

Foyen.jpg

NTR plc investerar 115 miljoner euro i Norra Vedbo vindkraftspark i Jönköpings län. Vindkraftsparken  består av 20 vindkraftverk. När parken är i drift beräknas den producera tillräckligt med ren energi  för att förse motsvarande 44 000 hushåll med el.

Foyen Advokatfirma har biträtt NTR plc vid förhandlingar avseende leveransavtal och serviceavtal  samt entreprenadavtal. Foyens arbete har letts av Jacob Hamilton.

För mer information kontakta:

Jacob Hamilton, advokat och delägare på Foyen

0737-19 51 49, jacob.hamilton@foyen.se

Om Foyen

Foyen är en affärsjuridisk advokatbyrå som grundades 1987. Våra huvudområden är bygg- och  fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn,  miljöområdet, IT-juridik samt branschöverskridande affärsjuridik. Våra tre viktigaste grundpelare för  verksamheten är branschfokus, affärsförståelse och en absolut spetskompetens inom relevanta  rättsområden för våra branscher. Vi är idag ca 95 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och  Falun.