Foyen har biträtt InnoEnergy vid investering i storskalig batterifabrik

Foyen_6.jpg

InnoEnergy har nyligen investerat 3,5 miljoner Euro i Northvolt AB för att möjliggöra utvecklingen av Europas första storskaliga batterifabrik.

Northvolts fabrik kommer att tillverka högkvalitativa litiumjonbatterier för elbilar och lagring av energi. Fabriken, som kommer att byggas i den nordiska regionen, beräknas att nå en produktionskapacitet av 32GWh till år 2024 och kommer att skapa tusentals arbetstillfällen.

Foyen har biträtt InnoEnergy vid investeringen. Ansvarig delägare hos Foyen har varit Tomas Rudenstam.

För mer information kontakta:
Tomas Rudenstam, advokat på Foyen Advokatfirma
0735-18 81 00, tomas.rudenstam@foyen.se

Om Foyen
Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet, IT-juridik samt branschöverskridande affärsjuridik.