Foyen har biträtt Autoadapt vid förvärv av Martech

Foyen_6.jpg

Foyen Advokatfirma har biträtt Autoadapt och dess dotterbolag Unwin vid förvärvet av det danska bolag Martech, Kliplev A/S. Autoadapt är en av världens ledande tillverkare av bilanpassningslösningar för personer med nedsatt eller begränsad rörlighet. Deras dotterbolag Unwin levererar kompletta säkerhetslösningar för rullstolar som maximerar tillgängligheten för alla. Martech är känd för sin högteknologiska aluminium golvsystem "Spacefloor". Med förvärvet av Martech kommer Unwin att kunna möta efterfrågan med ett bredare produktutbud och högre produktkapacitet.

Foyens team har bestått av advokaterna Jonas Nilsson och Oscar Wackling.

För mer information kontakta:

Jonas Nilsson, advokat och delägare på Foyen

0708-25 78 79, jonas.nilsson@foyen.se

Om Foyen

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet, IT-juridik samt branschöverskridande affärsjuridik.